Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:47:23 GMT

چند نکته برایحفظ سلامتی جوانان در دوران جوانی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۴۳۹۷۸/چند_نکته_برایحفظ_سلامتی_جوانان_در_دوران_جوانی

چند نکته برایحفظ سلامتی جوانان در دوران جوانی

دستیار تخصصی طب سنتی ایران تدابیر حفظ سلامتی جوانان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانپویا؛مجتبی طاهری درباره تدابیر ویژه جوانان اظهار کرد:با توجه به اینکه در دوران جوانی انسان دارای حداکثر توان و انرژی جسمی و روحی است، گاهی افراد با تکیه براین نیرو و قوای بدنی، دست به امور خلاف سلامت جسم و روح خود می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:این امور گرچه ممکن است در جوانی به دلیل قدرت و قوت بالای روحی و بدنی، اثر سوء خود را نشان ندهند اما با مداومت بر آنها و تبدیل شدن آنها به عادات غلط، فرد مستعد بیماریها و مشکلات متعدد در آینده خواهد شد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: بر اساس دیدگاه مکتب پزشکی ایرانی، مزاج اصلی دوران جوانی، گرم و خشک است بنابراین باید از زیاده‌روی در اغذیه و تدابیری که گرمی و خشکی بدن را افزایش می‌دهند, پرهیز کرد مثلاً ورزش و فعالیت سنگین، نشستن زیاد در آفتاب، خوردن غذاهای با طبع گرم(مثل سیر و پیاز) و گرسنگی طولانی‌مدتهمچنین باید دانستکهبرخی حالات روحی نظیر عصبانیت، گرمی و خشکی را افزایش می‌دهد.

طاهری یادآور شد: شنا یکی از مناسب‌ترین ورزش‌ها در دوران جوانی است؛ برای جوانان، سونای تَر(بخار) بهتر از سونای خشک است, در فصول گرم با آب نیم‌گرم و معتدل استحمام کنند ونوشیدنی‌های سرد به اندازه تمایل و نیاز(و نه بیشتر) مصرف کنند واز میوه‌ها، مصرف انار، به، سیب، آلو و هندوانه (هرکدام در فصل خود) توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ازآنجا که پزشکی ایرانی بر پایه نگاه مزاجی توصیه می‌دهد,ممکن است در یک فرد خاص بنابر نظر و تشخیص پزشک متخصص، اهمیت یک تدبیر خاص کمتر یا بیشتر باشد.

انتهای پیام/

R1014182/Psaadati/S2,18,24,1302/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۹۷۸/چند_نکته_برایحفظ_سلامتی_جوانان_در_دوران_جوانی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: