Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@10:06:34 GMT

تله مکفیل، بهترین راه مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۴۷۶۵۲/تله_مکفیل_بهترین_راه_مبارزه_با_مگس_میوه_مدیترانه_ای

تله مکفیل، بهترین راه مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای

آفت مگس مدیترانه ای در چند سال گذشته ، موجب خسارت های فراوانی به باغ های مرکبات استان مازندران شد به همین علت، مبارزه با این آفت ضروری است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: بهترین راه برای مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای، تله مکفیل است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، قاسم نژاد افزود: مگس میوه مدیترانه ای، آفتی پلی فاژ است که روی میوه های مختلف مانند انجیر، گلابی، سیاه ریشه، هلو، شلیل، خرمالو و آلو، نارنگی ژاپنی و نارنگی محلی و تامسون می نشیند و موجب خسارت به آنها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای ردیابی مگس، هر 10 درخت یک عدد کارت زرد لازم است، اضافه کرد: تله‌های فرومونی برای ردیابی به کار می روند و بهترین تله، تله مکفیل بوده که داخل آن فرومون و چسب قرار داده و یا داخل آن مایع سراتراپ یا پروتئین هیدرولیزات مسموم اضافه می شود و آن را در ارتفاع 1 تا 1.5 متری درخت نصب می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: درصورت آلوده بودن باغ به مگس میوه مدیترانه‌ای، درختان ضلع جنوبی را یک در میان به صورت 30 لیتر پروتئین با 2 لیتر مالاتیون و یک هزار لیتر آب باید طعمه پاشی کرد.
قاسم نژاد اضافه کرد: ارتفاع محلول پاشی 1 تا 1.5 متری تاج درخت است که در صورت تراکم آفت هر 7 تا 10 روز یک بار تکرار می شود.
وی با بیان اینکه، باغهایی که به دلیل طغیان آفت آلوده به قارچ دوده یا فوماژین است اوایل شهریور ماه روغن ولک 4 در یک هزار به صورت محلول پاشی توصیه می شود، تصریح کرد: قارچ کش ها با چیزی قابل اختلاط نیستند چرا که اثر آن ها، به شدت کاهش می یابد.
یاداور می شوم آفت مگس مدیترانه ای در چند سال گذشته ، موجب خسارت های فراوانی به باغ های مرکبات استان مازندران شد به همین علت، مبارزه با این آفت ضروری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۶۵۲/تله_مکفیل_بهترین_راه_مبارزه_با_مگس_میوه_مدیترانه_ای را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: