Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@10:02:15 GMT

آغاز برداشت انار از قطب تولید این محصول در ساوه/پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن میوه بهشتی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۷۹۶۷/آغاز_برداشت_انار_از_قطب_تولید_این_محصول_در_ساوه_پیش_بینی_تولید_۵۰_هزار_تن_میوه_بهشتی

آغاز برداشت انار از قطب تولید این محصول در ساوه/پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن میوه بهشتی

مسئول مرکز خدمات کشاورزی شهرستان ساوه گفت: درمجموع ۹۸۰۰ هکتار باغ انار با عملکرد متوسط شش تن در هکتار در شهرستان ساوه وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار تن برداشت داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ این روزها در بیش از ۹ هزار هکتار از باغات انار ساوه کار برداشت این میوه بهشتی آغازشده و مشتاقان انار این خطه انار خیز کشور بار دیگر طعم یاقوت سرخ ساوه را خواهند چشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم محمودی مسئول مرکز خدمات کشاورزی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه کار برداشت انار با سرعت بیشتر از تمامی باغات ساوه از اواسط مهرماه آغازشده است، افزود: برداشت یاقوت سرخ از باغات بارده ساوه تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی گفت: درمجموع  ۹۸۰۰ هکتار باغ انار با عملکرد متوسط شش تن در هکتار در شهرستان ساوه وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار تن برداشت داشته باشیم.

محمودی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ رقم انار در شهرستان ساوه کشت می‌شود اظهار کرد: رباب نی‌ریز، شیشه کپ فردوس، نادری بادرود و ملس یزدی از انواع انار این شهرستان به شمار می‌روند.

وی مهم‌ترین رقم انار این شهرستان را ملس ساوه عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد باغات انار شهرستان مربوط به رقم ملس ممتاز است.

مسئول مرکز خدمات کشاورزی شهرستان ساوه بیان کرد: انار تولیدی در ساوه علاوه بر تأمین نیاز داخلی و توزیع در سراسر کشور توسط بخش خصوصی به اقصی نقاط جهان صادر می‌شود و بخش اعظمی از آن نیز به‌صورت رب انار در منازل یا کارگاه‌های سنتی فرآوری می‌شود.

وی از شهرستان ساوه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انار کشور یادکرد که محصول تولیدی آن به لحاظ ماندگاری و کیفیت بالا شهرت بین‌المللی دارد و بزرگ‌ترین مرکز انار خیز کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۷۹۶۷/آغاز_برداشت_انار_از_قطب_تولید_این_محصول_در_ساوه_پیش_بینی_تولید_۵۰_هزار_تن_میوه_بهشتی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: