Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@08:40:01 GMT

فعالیت ۱۲ پایگاه امداد جاده ای ثابت در سمنان/ برگزاری ۱۹ برنامه در هفته هلال احمر

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۶۴۹۲۸/فعالیت_۱۲_پایگاه_امداد_جاده_ای_ثابت_در_سمنان_برگزاری_۱۹_برنامه_در_هفته_هلال_احمر

فعالیت ۱۲ پایگاه امداد جاده ای ثابت در سمنان/ برگزاری ۱۹ برنامه در هفته هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به فعالیت ۱۲ پایگاه امداد جاده ای ثابت در استان گفت: محورهای اصلی استان سمنان تحت پوشش خدمات جمعیت هلال احمر قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حسن شکراللهی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که به مناسبت هفته هلال احمر در سمنان برگزار شد با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته هلال احمر در نقاط مختلف استان اظهار کرد: 19 عنوان برنامه بزرگ برای بزرگداشت هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار خواهد شد که حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل (ره)، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و نیز استاندار سمنان، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و برگزاری مانور امدادی از اهم این برنامه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان به دیدار چند روز گذشته خود با احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دکتر همتی با حضور در ساختمان جمعیت ضمن دیدار با پرسنل هلال احمر استان فرارسیدن هفته هلال احمر را تبریک گفتند و از زحمات تلاشگران این مجموعه تشکر کردند.

شکراللهی با بیان اینکه استاندار سمنان از معدود استاندارانی است که در هیات اجرایی و هیات مدیره جمعیت هلال احمر عضویت دارند افزود: خوشبختانه با مساعدت استاندار محترم سمنان هماهنگی بسیار خوبی بین سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان و هلال احمر وجود دارد.

وی در خصوص مهمترین پروژه های عمرانی جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز گفت: پایگاه امدادی اداری سرخه، بازسازی اردوگاه شهمیرزاد، تکمیل مجموعه EOC ستاد در سمنان، تکمیل سالن پذیرایی شاهرود، پایگاه امداد جاده ای ایوانکی و تاسیس مرکز فیزیوتراپی میامی مهمترین پروژه های عمرانی در دست اقدام این جمعیت در استان هستند که با بهره برداری از آنها سطح کیفی خدمات هلال احمر تا حد زیادی ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به درخواست مجوز راه اندازی داروخانه هلال احمر در شاهرود اشاره کرد و گفت: داروخانه هلال احمر سمنان نیز در مدت گذشته مجددا آغاز به کار کرده است.

شکراللهی از گسترش واحد دیالیز این جمعیت در شهرستان شاهرود خبر داد و اظهار کرد: این واحد دیالیز با 12 تخت و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های درمانی فعالیت می کند.

وی به راه اندازی تیم واکنش سریع در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اولین تیم در شهرستان سمنان آغاز به کار کرد که حوزه عملیات آن استانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با یادآوری افزایش تعداد انبارهای کالاهای ضروری این جمعیت تاکید کرد: افزایش تعداد انبارهای این جمعیت، دسترسی امدادگران به منابع را در مواقع ضروری تسهیل می کند.

شکراللهی از وجود 12 پایگاه ثابت امداد جاده ای در محورهای استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: پیش از این 10 پایگاه در سطح استان وجود داشت که با بهره برداری از 2 پایگاه جدید خوشبختانه نیاز استان در این خصوص مرتفع شده است.

وی به افتتاح سایت امداد هوایی هلال احمر در سفر گذشته رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: تا پیش از دولت یازدهم فقط 10 فروند بالگرد در سایتهای امداد هوایی هلال احمر در نقاط مختلف کشور وجود داشت که این تعداد در 4 سال گذشته به 26 فروند افزایش یافته است و امیدواریم با تخصیص اعتبار تمام استانهای کشور به طور ثابت از یک فروند بالگرد برخوردار شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص ماموریت های خارج از استان امدادگران این جمعیت اظهار کرد: کلیه ماموریت های خارج از استان از طریق معاونت امداد و نجات مرکز به ما ابلاغ می شود که آخرین موارد آن اعزام امدادگران پایگاه خرقان به محل وقوع حادثه معدن آزادشهر و نیز اعزام امدادگران استان سمنان به محل وقوع سیل در استان مازندران بوده است.

شکراللهی با یادآوری آغاز طرح ملی خادم جمعیت هلال احمر در سال 95 گفت: در استان سمنان نیز امدادگران این جمعیت با مراجعه حضوری به درب منازل و آموزش چهره به چهره آموزش های لازم را به 1300 خانواده ارائه کرده اند.

وی با اشاره به طرح نوروزی این جمعیت در نوروز امسال تصریح کرد: در بخش امداد و نجات شاهد افزایش 2 و نیم برابری ظرفیت های جمعیت هلال احمر بودیم و بخش راهنمای سفر نیز در نوروز 96 به ایمنی سفر اختصاص داشت که با حضور داوطلبان جوان صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در پایان این نشست خبری با بیان مزایای طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: رسانه ها باید ابعاد مختلف این طرح را به اطلاع افکار عمومی برسانند چراکه با اجرای طرح تحول سلامت، مبالغ پرداختی بیماران در سیستم درمانی کشور به شکل بسیار قابل توجهی کاهش یافته است و این مهم یکی از برجسته ترین خدمات دولت تدبیر و امید بوده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۹۲۸/فعالیت_۱۲_پایگاه_امداد_جاده_ای_ثابت_در_سمنان_برگزاری_۱۹_برنامه_در_هفته_هلال_احمر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: