Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@12:53:34 GMT

روش منسوخ دولت برای ایجاد ثبات نرخ طلا و سکه در بازار / از ماجرای حراج سکه بوی کاسب کاری احساس می شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۲۹۳/روش_منسوخ_دولت_برای_ایجاد_ثبات_نرخ_طلا_و_سکه_در_بازار_از_ماجرای_حراج_سکه_بوی_کاسب_کاری_احساس_می_شود

روش منسوخ دولت برای ایجاد ثبات نرخ طلا و سکه در بازار / از ماجرای حراج سکه بوی کاسب کاری احساس می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حراج سکه از سوی بانک مرکزی برای ایجاد ثبات قیمت سکه و طلا در بازار کشور اظهارداشت: شیوه ای که بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در قیمت طلا و سکه در بازار پیش گرفته است شیوه غیر معمول و غیر عقلانی است چرا که این امر موجب افزایش نرخ طلا در بازار را در پیش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‍وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به حراج سکه از سوی بانک مرکزی برای ایجاد ثبات قیمت سکه و طلا در بازار کشور اظهارداشت: شیوه ای که بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در قیمت طلا و سکه در بازار پیش گرفته است شیوه غیر معمول و غیر عقلانی است چرا که این امر موجب افزایش نرخ طلا در بازار را در پیش دارد.

 

وی بر همین اساس اضافه کرد: روش در نظر گرفته شده دردی از بازار سکه و طلای کشور را درمان نمی کند و در حال حاضر این روز پاسخگوی بازار عرضه و تقاضای سکه و طلا نیست و باید سیاست های دیگری از سوی بانک مرکزی برای ایجاد تعادل در نرخ طلا و سکه در بازار ایجاد شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حبابی بودن قیمت سکه و طلا در بازار اظهارداشت: در حال حاضر قیمت سکه و طلا در بازار حبابی است و این روش نمی تواند قیمت سکه و طلا را در بازار تحت کنترل دولت قرار دهد ؛ اینکه دولت به فکر ایجاد نرخ ثابت و منطقی در بازار است امر بسیار ستودنی است ولی روش انتخاب شده روش صحیحی نیست.

 

موسوی با بیان اینکه بانک مرکزی روش منسوخی را برای ایجاد تعادل در قیمت سکه و طلا در بازار در پیش گرفته است ، عنوان کرد: این روشی که بانک مرکزی برای جمع اوری سرمایه های سرگردان مردم کرده است روش منسوخی است و از این امر بوی کاسب کارانه و نگاه کاسب کارانه احساس می شود.

 

وی ادامه داد: این روش هیچ تاثیری بر روی تورم در بازار ندارد و باید دولت بجای این روش ، روش های دیگری را در بازار پیش بگیرد؛ دولت برای جمع آوری سرمایه های سرگردان مردم باید سرمایه انها را به سمت تولید و پروژه های عمرانی دولت سوق دهد تا با انجام این کار هم بر تورم و رکود و از طرف دیگر در راستای اشتغال زایی نیز تاثیر گذار باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۲۹۳/روش_منسوخ_دولت_برای_ایجاد_ثبات_نرخ_طلا_و_سکه_در_بازار_از_ماجرای_حراج_سکه_بوی_کاسب_کاری_احساس_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: