Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@11:13:48 GMT

نرم‌افزارهای جاسوسی از تلفن‌های هوشمند/ صخره‌هایی که کار چندین جاسوس را می‌کنند +عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۷۵۲۲۰/نرم_افزارهای_جاسوسی_از_تلفن_های_هوشمند_صخره_هایی_که_کار_چندین_جاسوس_را_می_کنند_عکس

نرم‌افزارهای جاسوسی از تلفن‌های هوشمند/ صخره‌هایی که کار چندین جاسوس را می‌کنند +عکس

شرکت لوک اوت متخصص در زمینه حفاظت الکترونیکی، از نرم‌افزارهایی خبر می‌دهد که حتی در فروشگاه مجازی اندروید نیز وجود دارد و به کاربران امکان نصب آن در تلفن‌های همراه را می‌دهد.

سرویس جهان مشرق - مرکز مطالعاتی اطلس متخصص در زمینه پژوهش‌های مربوط به رژیم صهیونیستی در گزارشی مفصل به بررسی سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، ساختار مؤسساتی و ابزارهای عملیاتی مختلف به آنها پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آنچه در زیر می‌بینید ترجمه متن کامل گزارش مذکور است که می تواند شناخت دقیقی از امکانات و توانمندی‌های دشمن اصلی مسلمانان ارائه کرده و مصداق آیه 71 از سوریه نساء باشد که می فرماید: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمیعاً [ ای کسانی که ایمان آورده اید، (در برابر دشمنان دین) آمادگی خود را حفظ نموده ، سلاح های خود را برگیرید ، پس گروه گروه یا دسته جمعی (طبق اقتضای حال) حرکت و کوچ نمایید.]
تعدد سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در اسامی و مأموریت‌های مختلف نشان دهنده حجم توجه ویژه سرکردگان این رژیم به جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی است، این اعتقاد از زمان اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی وجود دارد که این سرویس‌ها زیر ساخت‌های اولیه تشکیل حاکمیت اسرائیل هستند و اهداف توسعه‌طلبانه این رژیم را محقق می‌کنند. با وجود کوچک بودن حجم سرزمین‌های اشغالی ، سرویس‌های امنیتی و جاسوسی این رژیم با بودجه‌های بسیار هنگفت و ساختاری بسیار بزرگ تر از کشورهای پیرامونی آنها در منطقه فعالیت می‌کنند. این موسسات جاسوسی تلاش گسترده‌ای برای تضعیف کشورهای پیرامونی وکمک به رژیم های استبدادی و فاسد به کار می گیرند. قسمت اول: الگوی جاسوسی انگلیسی‌ها چگونه موساد را بوجود آورد؟ قسمت دوم: تشکیلات سازمانی سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی چگونه است؟/ «امان» تافته جدابافته ارتش اسرائیل قسمت سوم:یگان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را بشناسید/«8200» یگانی برای شنود تلفن‌های مردم جهان قسمت چهارم: حفاظت از شخصیت‌های صهیونیستی بر عهده چه سازمانی است/ آموزش قرآن به نیروهای امنیتی ارتش اسرائیل قسمت پنجم: بخش‌ها و یگان‌های مختلف موساد را بشناسید/ «رأفت الهجان» تاجری که از موساد جاسوسی می‌کرد قسمت ششم: ابزارهای انسانی صهیونیست‌ها برای جاسوسی؛ از غریزه جنسی تا فضای مجازی/ پرواز 10 ماهواره صهیونیستی برا فراز ایران/ دلیل تغییر شماره ماهواره ایران


دوم: هواپیماهای بدون سرنشین
رژیم صهیونیستی در زمینه تولید هواپیماهای بدون سرنشین و توسعه این صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته است، به گونه‌ای که به یکی از طرف‌های پیشتاز در این عرصه تبدیل شده است. تعدادی از پهپادهای تولید شده به دست رژیم صهیونیستی با توجه ویژه کشورهای مختلف مواجه شده و آنها به دنبال در اختیار گرفتن این هواپیماها برآمدند. به همین علت اسرائیل در سال‌های اخیر قراردادهایی را با برخی دولت‌ها در زمینه تجهیز آنها به این هواپیماها امضا کرده است. رژیم صهیونیستی نمونه‌های زیادی از این هواپیماها را در اختیار دارد که برخی از آنها متخصص در فعالیت‌های جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات هستند ، برخی دیگر از این پهپاد ها در عملیات موشک باران اهداف مختلف به کار گرفته می‌شود، علاوه‌ بر اینکه استفاده از آنها در زمینه‌های جمع‌آوری اطلاعات نیز امکان‌پذیر است. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در گذشته پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی دنیا را نیز از آمریکا دریافت کرده است. اسرائیل نام این هواپیما را "ناحشون بن عمیدور" گذاشته است. براساس تاریخ یهودیان، این نام، اولین کسی است که در زمان خروج یهودیان از مصر ، از دریای سرخ عبور کرد. این هواپیما قادر است از هر سطحی در زمین با دقت بسیار بالا تصویربرداری کند.

به این ترتیب عملکرد جاسوسی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تقویت پیدا کرده و این رژیم قادر به دستیابی به اطلاعات با اهمیتی به همراه تصاویر دقیق از عرصه‌های مختلف شده است. سایت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در همین رابطه از توانمندی نیروها برای تولید هواپیماهای جدید و هضم تکنولوژی بالای آن ها خبر داد، چرا که خلبانان این هواپیماها هفته‌های متعدد را در آمریکا در زمینه استفاده از این هواپیما آموزش دیده بودند. این هواپیماها در نتیجه قرارداد شرکت صهیونیستی ایلیتا و شرکت آمریکایی گلف استریم در سال 2001 خریداری شد. این هواپیما توانمندی‌های تکنولوژیک بسیار بالایی دارد و از قدرت پرواز در ارتفاع بسیار بالا برخوردار است. این هواپیما می‌تواند بالغ بر 15 ساعت به صورت مستمر در جو باقی بماند، علاوه بر این که به عنوان مثال می‌تواند از آمریکا تا خلیج فارس بدون وقفه پرواز کند.
سایت اینترنتی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که این هواپیمای بسیار پیشرفته به نیروی هوایی اسرائیل برتری بی‌سابقه‌ای را می‌دهد. به این ترتیب ارتشی که در گذشته مأموریت‌های نظارت هوایی را به یگان‌های مختلف واگذار می‌کرد ، با دستیابی به این هواپیماهای پیشرفته می‌تواند مأموریت‌های جاسوسی و نظارت هوایی را با تأثیرگذاری و دقت بالایی انجام دهد. هزینه هر یک از این هواپیماها بالغ بر صد میلیون دلار است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با همکاری روسیه اقدام به تولید نوعی از هواپیماهای جاسوسی با عنوان فالکون کرده است که براساس تکنولوژی پیشرفته آمریکایی تولید می‌شود. اسرائیل همچنین در دهه اخیر چندین نوع از هواپیماهای هرمس 450 و هیرون و تعداد قابل توجهی از هواپیماهای دیگر دارای کاربری‌های مختلف در زمینه جاسوسی و شنود و نظارت را تولید کرده است.
جدیدترین هواپیمای جاسوسی که به خدمت ارتش رژیم صهیونیستی درآمده است ، هرمس 900 یا کوکب نام دارد. هنوز از امکانات و توانمندی‌های این هواپیما چیزی گفته نشده است، اما رژیم صهیونیستی مدعی است که تولید این هواپیما باعث ایجاد انقلابی در دنیای هواپیماهای بدون سرنشین می‌شود. چرا که نه تنها امکانات این هواپیماها مضاعف شده، بلکه خیزشی تکنولوژیک در تولید هواپیماهای بدون سرنشین شکل گرفته است.


سوم: جاسوسی از تلفن‌های همراه و سایت‌های اجتماعی
اعتقاد رایج در زمان انتشار تلفن‌های همراه بعد از سال 1990 این بود که مراقبت و شنود این تلفن‌ها غیرممکن است، چرا که از سیستم GSM استفاده می‌کند. به این ترتیب بود که سازمان سیا درخواست کرد سیم کارت های کوچکی در داخل این تلفن‌ها کار گذاشته شود تا نظارت بر مکالمات جاری آنها میسر گردد. در حالی که جنجال بر سر این موضوع و میزان غیرقانونی بودن آن رو به افزایش گذاشته بود، یک شرکت آلمانی با نام rode Schwarz سامانه‌ای را کشف کرد که نام آن را tmsl catcher گذاشت، این ‌سامانه موفق شد مشکلات ره‌گیری تلفن همراه را از بین برده و تمامی سیگنال‌های صادر شده از این تلفن‌ها را دریافت کند. سرویس اطلاعاتی آلمان در آن زمان تنها به شنود مکالمات جاری با تلفن‌های همراه بسنده نکرد ، بلکه موفق شد موقعیت دارندگان این تلفن‌ها را نیز به دست بیاورد. آنها همچنین سیستم الکترونیکی را تهیه کردند که با استفاده از میکروفون موجود در تلفن همراه می‌تواند تمامی صداها و مکالمات تجاری اطراف را دریافت و انتقال دهد. این تکنولوژی خیلی زود به دست آژانش NSA آمریکا رسید و از آنجا به یگان 8200 منتقل شد. این تکنولوژی باعث ترور تعدادی از رهبران و مجاهدان فلسطینی از جمله شهید یحیی عیاش،‌الرنتیسی و ... شده است. از آنجا که سرویس‌های جاسوسی دنیا قدرت جاسوسی از میلیون‌ها مکالمه انجام شده را در حد رهگیری و نوت برداری را ندارند، یک برنامه جاسوسی مدرن تعریف شد که میلیاردها مکالمه را فیلتر کرده و برخی شماره های ویژه را رصد می کرد یا از طریق صدا می توانست افراد مورد نظر را شناسایی کند. این سامانه قادر بود کلمات کلیدی در هر مکالمه را شناسایی کند.
بخشی از این سامانه‌ها شامل سامانه ایشلون، ناروس و بریزیم است که ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نام آنها را فاش کرد. این نام نمادی از پروژه جاسوسی گسترده است که آژانس امنیت ملی آمریکا آن را اداره کرده و روزنامه واشنگتن پست آمریکا و گاردین انگلیس آن را فاش کردند. دولت آمریکا نیز به وجود این سامانه اذعان کرد و فاش کردن اطلاعات از آن را محکوم کرده است. بریزیم نرم افزاری است که بر روی سیستم‌های ادارات و شرکت‌ها نصب می‌شود و اجازه دستیابی مستقیم به سرورهای مرکزی سایت‌های مختلف نظیر گوگل ، فیس بوک، اپل ، اسکایپ، یوتیوب، مایکروسافت یاهو و ... را می دهد. این سامانه برای استخراج نامه‌های الکترونیک و مکالمات صوتی و تصاویر ویدئویی و عکس‌ها و ارتباطات دیگر کارمندان شرکت‌ها به کار می‌رود و معمولاً نیاز به دستور قضایی نیز ندارد.

پروژه آمریکایی بریزیم

با این سامانه سرویس‌های جاسوسی می‌توانند تسلط کامل بر سایت‌های اجتماعی داشته و به صورت دائمی آنها را تحت نظارت و پیگیری خود قرار دهند.

تلفن‌های نسل سوم
در دنیای دیجیتال و دهکده کوچک جهانی که رژیم صهیونیستی جایگاه خوبی را در عرصه تکنولوژی ارتباطات برای خود دست و پا کرده است ، این بدان معنا است که هر کسی که تلفن همراه هوشمند در اختیار دارد ، به ویژه تلفن‌های همراهی که با نسل سوم کار می کنند و به عنوان ابزاری برای نامه نگاری‌های الکترونیکی و بازی‌های اینترنتی و مشاهده تلویزیون و نصب برنامه‌ها و نرم‌افزارهای دیگر کاربرد دارند، رفتارها و عملکردش تحت نظارت سرویس های جاسوسی خواهد بود. از همان گذشته مشخص بود که سیستم‌های آیفون و سامانه هایی که با اندروید کار می کنند، اطلاعات خود از تمامی استفاده‌های صورت گرفته از تلفن و تحرکات صاحب تلفن را به یک مرکز مخابره می‌کنند، اما نکته جدید در این نکته است که از طریق خرید یک نرم‌افزار حتی از طریق شبکه های مجازی این امکان برای هر فرد حاصل می‌شود که بتواند هر اطلاعاتی که لازم دارد، به دست بیاورد. تلفن‌های همراه نسل سوم به علت برنامه‌هایی که در درون خود دارند ، می‌توانند امکان جاسوسی از صاحب خود را برای هر فردی مهیا کنند. به این ترتیب فردی که به این تلفن‌ها نفوذ پیدا کرده ، نه‌ تنها می‌تواند تمامی مکالمات را ضبط کند ، بلکه تحولات محل اطراف حضور تلفن را پیگیری می‌کند و دوربین آن هر زمان که لازم باشد می‌تواند برای نظارت مورد استفاده قرار گیرد .

نرم‌افزارهای جاسوسی از تلفن‌های هوشمند
نرم‌افزارهای جاسوسی از تلفن‌های هوشمند متعدد است و سرویس‌های اطلاعاتی و حتی تجاری متعددی آنها را به کار می‌گیرند. شرکت لوک اوت متخصص در زمینه حفاظت الکترونیکی، از نرم‌افزارهایی خبر می‌دهد که حتی در فروشگاه مجازی اندروید نیز وجود دارد و به کاربران امکان نصب آن در تلفن های همراه را می دهد. این نرم‌افزارها قدرت پیگیری موقعیت جغرافیایی تلفن هدف را به صورت دقیق فراهم کرده و اطلاعات دیگری نیز از تماس‌های انجام شده از طریق این تلفن مخابره می‌کند.
توانمندی شرکت‌های صهیونیستی برای نفوذ به تلفن‌های همراه
گزارشی که شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر کرده است ، اطلاعات مفصلی از شرکت‌های اسرائیلی برای تولید برنامه‌های جاسوسی ارائه می‌دهد. این گزارش تأکید می‌کند که شرکت‌های اسرائیلی نرم‌افزارها و برنامه‌های جاسوسی را تولید می‌کنند که بسیاری از آنها به دولت‌های دوست اسرائیل نیز صادر شده است. این گزارش به انتشار تعدادی از داستان‌های مربوط به فروش سیستم‌های سایبری به کشورهای عربی و بین‌المللی پرداخته است. یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها شرکت سلبرایت است که برنامه‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته جاسوسی را به دنیا ارائه کرده است.

چهارم: تکنولوژی‌های جاسوسی
رژیم صهیونیستی از اهمیت تکنولوژی‌های جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات آگاهی دارد ، این رژیم همچنین به خوبی می‌داند که توسعه گسترده ای در فعالیت‌های ضد جاسوسی دشمنان این رژیم به‌ وجود آمده است ، به همین علت سرویس‌های جاسوسی اشغالگران سرزمین فلسطین تمامی تلاش خود را برای توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته جاسوسی به عمل می‌آورند تا بتوانند به هوشمندی و توسعه صورت گرفته در کشورهای دشمن خود فائق آیند. آن‌ها سعی دارد به این ترتیب نفوذهای لازم را برای جمع‌آوری اطلاعات سودمند صورت دهند. این اقدام از طریق توسعه داخلی یا عقد قرارداد با شرکت‌های بزرگ در زمینه تکنولوژی جاسوسی صورت می‌گیرد.
در اینجا به ذکر برخی از ابزارهای پیشرفته جاسوسی اشاره می‌کنیم که سرویس‌های جاسوسی اسرائیل برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز خود از آنها استفاده می‌کند:


1- عقاب‌های جاسوس : این ابزار جاسوسی اسرائیلی با پوشش بالایی که ارائه می دهد، امکان شناسایی کمی دارد و در عین حال کنترل آن نیز مانند یک هواپیمای بدون شناسایی امکان پذیر نیست. راهکار به‌ کارگرفته شده در این روش نصب تجهیزات فیلم‌برداری و تصویربرداری و جاسوسی است که با انرژی نور خورشید کار می کنند. این تجهیزات بر روی بال این پرنده ها نصب می شود تا بتواند تصاویر را به صورت مستقیم از طریق جی پی اس برای رژیم صهیونیستی ارسال کند. این تصاویر از طریق ماهواره‌های اسرائیل قابل دریافت است.

تعدادی از این عقاب‌ها در سودان بویژه در منطقه کرینک در غرب دارفور شناسایی شده اند که تجهیزاتی را با خود حمل می‌کردند. در بررسی این تجهیزات مشخص شد که آن‌ها تولید اسرائیل هستند و با زبان عبری بر روی آنها نوشته شده بود: هیئت طبیعی اسرائیل. این تجهیزات در دانشگاه العبریه در قدس تولید شده بودند.
2- صخره‌های جاسوسی: صخره های مصنوعی که کاملاً شبیه صخره‌های طبیعی هستند، اما ابزارهای شنود و جاسوسی و نظارت و تصویربرداری در داخل آنها کار گذاشته می‌شود، این تجهیزات به صورت خودکار قابل کنترل بوده و در برخی موارد به صورت کامل در صخره های طبیعی هستند. تعدادی از این صخره ها در منطقه شمع و کوهستان های صنین و باروک در لبنان شناسایی شده است. دو مورد از این سامانه‌های جاسوسی در جنوب لبنان شناسایی شد که در ارتفاعات صنین کار گذاشته شده بود. این سامانه عبارت از دو صخره بود که یکی از آنها مجهز به دوربین‌های تصویربرداری بود که مسافت 20 کیلومتری را تحت پوشش خود قرار می‌داد. در کنار این صخره و حدود یک متری آن باطری هایی بودند که برای تامین انرژی دوربین های مذکور به کار گرفته می شوند، این میزان می تواند انرژی سامانه های مذکور را برای سالهای طولانی تامین کند.
در شناسایی سامانه جاسوسی صنین مشخص شد که این سامانه 5 بخش دارد:
- سیستم تصویربرداری
- سیستم ارسال تصاویر از طریق ماهواره
- سیستم دریافت سیگنال‌های کنترل از راه دور
- سیستم مدیریت و کنترل سامانه از راه دور
- سیستم شارژ و تأمین انرژی مورد نیاز.

3- پرنده بومباردر cl-327 : این شیء پرنده یکی از پیشرفته‌ترین وسایل جاسوسی و نظارت دقیق الکترونیکی است که سیستم‌های دقیق شناسایی و نظارت با اشعه مادون قرمز و اشعه فرابنفش را فراهم می‌کند. این هواپیما می‌تواند نقشه توپوگرافیک کاملی ارائه دهد. هواپیمای مذکور مجهز به سامانه‌های حسگر و سیستم دیداری الکترونیکی و حرارتی است که تحرکات دقیق و به صورت مستقیم و همراه با تصاویر و صدا به مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کشتی‌ها ارسال می‌کند. این شیء پرنده از یک بالگرد کوچک‌تر است و بخش‌های مختلف آن از طریق ستون های استوانه ای به هم متصل می‌شوند. این شیء بال هایی دارد که کمک می‌کنند ساعت‌های طولانی بدون نیاز به انرژی و سوخت در آسمان پرواز کند.

نمونه ای از پرنده های بومباردر

در زیر این پرونده‌ها دوربین‌هایی نصب شده است که شبیه به دوربین های ویدئویی است و با اشعه مادون قرمز کار می‌کند. این دوربین‌ها به صورت بی‌سیم به مراکز کنترل متصل هستند و به سمت مناطقی که باید از آن‌ها جاسوسی کنند، حرکت داده می‌شوند. این پرونده‌ها می‌توانند حدود 5 سال متوالی پرواز کنند و ارتفاع آنها می‌تواند به 5500 متر برسد. این پرنده‌ها در صورت سقوط یا ساقط شدن و تسلط یافتن دشمن بر آن، سامانه ای برای انهدام خودکار دارد. به این ترتیب امکانات و تجهیزات و اطلاعات این پرنده به دست دشمن نمی افتد. این روند تولید شرکت کانادایی بومباردر است که سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در سال 2011 آن را به خدمت گرفته‌اند.


4- بالن های جاسوسی: یکی از ابزارهای پیشرفته‌ای که سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی برای جمع‌آوری اطلاعات به کار می‌گیرند، استفاده از روشی بسیار ساده با هزینه محدود است. نیروهای جاسوسی زمینی رژیم صهیونیستی از بالن‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات و پیگیری فعالیت‌ها و تحرکات مختلف استفاده می‌کنند. این بالن‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات هستند.

بالن‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی

نیروهای جاسوسی زمینی مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی تهدیدات موجود میدانی را بر عهده دارند. یکی از پیشرفته‌ترین روش‌هایی که آنها در این زمینه به کار می‌گیرند ، استفاده از بالنهایی است که تا ارتفاع مشخصی در آسمان بالا می‌روند و مجهز به ابزارهای نظارت و پیگیری تحولات و دوربین‌های بسیار دقیق فیلم‌برداری و دستگاه های دید حرارتی هستند. ابزارها و تکنولوژی این بالن ها دائما پیشرفته‌تر می‌شود و از آن‌ها در جمع‌آوری اطلاعات و انجام گشت زنی در مرزها استفاده می‌شود. نظارت و تصویربرداری از طریق این بالن ها در دایره ای به قطر 5 کیلومتر امکان پذیر است. این بالن ها می‌توانند تا مدت زمان طولانی در آسمان باقی بمانند و مانند هواپیماها همواره به سوخت نیاز ندارند. به این ترتیب بالن های مذکور می‌توانند منبع دائمی جمع‌آوری اطلاعات از یک منطقه مشخص باشند. از جمله مهم‌ترین بالن‌هایی که سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند، بالن‌های نظارت موسوم به TAOS هستند که تعداد زیادی از آنها در مرزهای نوار غزه وجود دارد.

‌- تکنولوژی نانو در خدمت جاسوسی: رژیم صهیونیستی از تکنولوژی نانو برای تولید ابزارهای جاسوسی در حجم ‌های کوچک استفاده می‌کند تا با نیازمندی‌های سرویس‌های جاسوسی تناسب داشته باشد. سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز مانند سوریس های اطلاعاتی بسیاری از کشورهای دنیا تلاش مضاعفی را در دهه اخیر در این زمینه برای دستیابی به کوچک‌ترین و دقیق‌ترین تجهیزات جاسوسی در دنیا به کار گرفته‌اند.

نمونه‌های از این تجهیزات جاسوسی مدرن و کوچک را می بینید:
دستگاه شنود که شبیه چهار راهی برق است و می تواند خود را به صورت خودکار از طریق پریز شارژ کند.

فلش بسیار عادی که مجهز به سیستم شنود است و می تواند تا سه ساعت به شنود ادامه دهد. این وسیله بلافاصله پس از وصل شدن به دستگاه رایانه به صورت خودکار شارژ می‌شود.

باطری بسیار عادی تلفن های همراه که البته عادی نیستند، بلکه وقتی سیم کارت در آن ها قرار داده می‌شود و با آن تماس گرفته می شود، صداهای اطراف را مخابره می کند.

دستگاه‌هایی که در سیستم برق خودروها کار گذاشته می‌شود و از طریق یک سیم‌کارت تلفن همراه در داخل این دستگاه امکان ارتباط با آن و شنیدن مکالمات انجام شده در داخل خودرو به وجود می‌آید.

این دستگاه به صورت اختصاری ( MAV یا اشیاء پرنده کوچک ) نامیده می شود. تولید این دستگاه‌ها در مرکز رایت پاترسون در ایالت اوهایو آمریکا است.


رژیم صهیونیستی در روز اختصاص داده شده به فعالیت های جاسوسی موزه ای را از تکنولوژی‌ها و ابزارهای استفاده شده در سرویس‌های جاسوسی خود را به نمایش می گذارد. از جمله این تجهیزات دستگاه ارسال اطلاعات در یک اتو برقی، میکروفون در قهوه جوش، جوهر مخفی در شیشه عطر، دستگاه ضبط مکالمات محرمانه بین ملک حسین و جمال عبدالناصر در ایام جنگ شش روزه و سیستم بی سیمی است که بنت و موشه مرزوق درمدیریت موساد در مصر استفاده می کردند.

نتیجه گیری:
روش‌ها و فعالیت‌های سرویس‌های جاسوسی دشمن در جمع‌آوری اطلاعات متنوع است، براساس گزارش‌ها و اطلاعات متعددی که در این زمینه وجود دارد ، بسیاری از سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و بین‌المللی و عربی در اراضی فلسطین با هدف جمع‌آوری اطلاعات حضور دارند. هدف اصلی تمامی این تلاش‌های اطلاعاتی از سوی اسرائیل و دولت‌های غربی ، حفظ رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اول منطقه در قلب جهان عرب واسلام است.


با وجود تعدد سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و تجربه بالای آنها و با وجود تجهیزات تکنولوژیک و الکترونیک گسترده آنها و حمایت و پشتیبانی گسترده که از کشورهای بزرگ دنیا از جمله آمریکا می‌بینند و با وجود بودجه‌های هنگفتی که برای آنها اختصاص داده می‌شود، اما همواره دچار شکست و قصور اطلاعاتی بوده است.
به این ترتیب می‌توان گفت هر اندازه که توانمندی‌های سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و متحدانش افزایش پیدا می‌کند، اما آنها هم چنان در برابر توسعه هوشمندی امنیتی نیروهای مقاومت و تدابیر امنیتی آنها ناتوان هستند.

پایان

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۲۲۰/نرم_افزارهای_جاسوسی_از_تلفن_های_هوشمند_صخره_هایی_که_کار_چندین_جاسوس_را_می_کنند_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: