Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@13:33:29 GMT

افزایش ظرفیت فولاد غرب آسیا به چهل هزار تن

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۵۲۴۳/افزایش_ظرفیت_فولاد_غرب_آسیا_به_چهل_هزار_تن

‍‍‍‍‍‍

دو خط تولید جدید شرکت فولاد غرب آسیا و تصفیه خانه پساب صنعتی این شرکت در قم به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم جشن دستیابی به ظرفیت چهل هزار تن، شرکت فولاد غرب آسیا که در محل این شرکت برگزار شد، گفت: بسیاری از مشکلات مالی این شرکت رفع شده است، هر چند این شرکت برای برداشتن گام‌های بعدی نیازمند کمک بانک‌هاست تا بتواند سرمایه در گردش خود را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاریجانی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی درست داشت و به تولید داخل اعتماد کرد، بیان کرد: خودروسازان از ورق‌های فولادی داخلی خرید نمی کند، چرا؟ در حالی که اگر کیفیت لازم وجود دارد باید خرید کند هر چند شرایط موجود آنها را مجبور کرده که به سمت تولیدات داخلی بیایند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هم افزایی بین تولیدکنندگان افزایش یابد و جای اختلافات را اتحاد بگیرد می توان از شرایط موجود عبور کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به نوسانات ارزی هم اشاره کرد و گفت: در این رابطه در مجلس مشورت شد، و به اینجا رسید که بازار نمی‌تواند تک نرخی باشد و خدا را شکر با بازار ثانویه شرایط را آرام تر کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تردید در مورد آینده خیلی مضر است و قبول داریم که در مسئله هسته ای داهیانه عمل شد، با مذاکرات هدف‌گذاری داشتیم که دانش هسته ای در کشور بماند و در عین حال فشار اقتصادی را در کشور کاهش دهیم که همین مذاکرات سبب شد تا مراودات بانکی حل شود و همین مسئله برای بسیاری از بخش‌های دیگر راه‌گشا بود.

لاریجانی گفت: البته برخی بانک‌ها بزرگ خارجی را نگذاشتند که با ما مراوده داشته باشند اما همان مقدار ارتباط با سایر بانک‌ها هم توانست کارها را مرتفع کند؛ هرچند از این شرایط به خوبی استفاده نشد.

وی ادامه داد: این دوره سپری شد و شرایط جدید پیش آمد، رئیس جمهور آمریکا بدعهدی کرد و همین مسئله بی‌انضباطی بین‌المللی را به وجود آورد اما کشورهای اروپایی گفتند در برجام بمانید و ما در به تعهداتمان پایبند هستیم و شرایط اقتصادی را درست می‌کنیم، که در مورد این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران چندان موافق نبود اما این مسئله را رد هم نکرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه از ظرفیت دیپلماتیک استفاده کنیم و کارها را در کشور تسهیل کنیم در برجام ماندیم اما اینکه به چه نتیجه‌ای برسیم مشخص نیست اما طرف‌های مقابل قول‌هایی دادند و باید حرف‌هایشان را روی کاغذ بیاورند تا ببینیم چند مرده حلاج هستند.

لاریجانی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع وزرا، گفت: رهبری فرمودند مذاکرات را ادامه دهید اما خود را معطل آنها نکنید، عقل سلیم هم همین را می گوید که با نیروی جوان کشور و سرمایه گذاران بسیار باید تولید داخل را افزایش داد.

وی با بیان اینکه دستورات و بخشنامه‌های زائد بسیاری در کشور وجود دارد، گفت: برای اینکه به سرمایه‌گذاری مناسب برسیم باید ریسک کرد و دستورات و بخشنامه های غیر ضروری را حذف کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری قوانین خوبی تصویب شده که به آنها خوب عمل نشده است، گفت: یکی از وظایف شورای هماهنگی قوا پیگیری اجرای این قوانین و حذف مقررات دست و پا گیر است.

وی به سرمایه در گردش صنعتگران هم اشاره و گفت: وقتی نرخ سود بانک‌ها اینقدر بالاست یعنی مشکلی وجود دارد، خود بانک‌ها دچار مشکلات درونی هستند، که حل این مشکل در دستور کار است تا فضای کسب و کار را تسهیل کنیم و توان ملی کشور را بالا ببریم.

لاریجانی در خصوص شرکت فولاد غرب آسیا و توانمندی‌های آن هم گفت: برنامه‌ریزی ایجاد خط تولید هیدروژن و تولید قطعات مورد نیاز شرکت نکات مهمی است که سبب تسلط بر تکنولوژی می شود که این هم کار درست است و اگر این مسیر در بقیه بخش‌ها هم انجام شود به توانمندی‌های کشور کمک شایانی خواهد شد.

در این مراسم نادر سلیمانی، مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در خصوص خط‌های تولید جدید این شرکت، گفت: خط تولید هیدروژن یا همان واحد آنی سینگ با اعتبار ۶۵۰ هزار یورویی یعنی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد که دو هزار متر مکعب هیدروژن مورد نیاز خطوط برای تامین ورق سرد را تامین می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه خط اصلی برای تولیدات خاص طراحی شده است، افزود: در این خط ورق‌های سرد با نوسان یک میلی‌متر برش داده می‌شود تا در صنایع خودروسازی، پروفیل، بشکه‌سازی و صنایع فولادی استفاده شود.

وی ظرفیت این خط را ۱۲۰ هزار تن در سال خواند و افزود: برای بهره‌برداری از این خط هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با بیان اینکه در کنار این دو خط، تصفیه خانه پساب صنعتی این شرکت هم افتتاح شد، گفت: این تصفیه‌خانه با تصفیه ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز، آب مورد نیاز ۱۸ هکتار فضای سبز اطراف کارخانه را تامین می‌کند.

سلیمانی همچنین در رونمایی از 30 قطعه یدکی مورد نیاز این شرکت که به همت متخصصان این مجموعه تولید می شود، گفت: با محاسبه این قطعات ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز شرکت از داخل تامین می‌شود.

سلیمانی مدیر بازرگانی شرکت فولاد غرب آسیا با گلایه از اینکه خودروسازان تمایلی به استفاده از تولیدات داخلی ندارند، گفت: ما در حال حاضر ظرفیت صادرات ۲۰ هزار تن ورق را به خارج از کشور داریم و در حدود یکسال گذشته قرارداد صادرات 10 هزار تنی را با یک شرکت خودروسازی اروپایی در ایتالیا منعقد کردیم که این نشان دهنده کیفیت محصولات ماست.

وی در این مراسم همچنین از طرح توسعه شرکت و افزایش ظرفیت آن از ۵۰۰ هزار تن به 800 هزار تن و توسعه خط گالوانیزه به ۲۵۰ هزار تن تولید خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این خط‌ها برای ۳۶۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

در انتهای این مراسم از ۹ نفر از سرپرستان خطوط و مدیران شرکت فولاد غرب آسیا که در راستای موفقیت‌های این شرکت گام برداشته بودند تجلیل شد.

شرکت فولاد غرب آسیا حدود دو سال گذشته در آستانه تعطیلی بود که با تامین سرمایه در گردش خود و اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حال حاضر توانسته برای 350 نفر مستقیم و حدود سه هزار نفر غیر مستقیم شغل ایجاد کند.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۲۴۳/افزایش_ظرفیت_فولاد_غرب_آسیا_به_چهل_هزار_تن را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: