Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-26@05:47:55 GMT

جزییات کامل تصادف مرگبار تانکر سوخت با اتوبوس در سنندج +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۵۲۵۴/جزییات_کامل_تصادف_مرگبار_تانکر_سوخت_با_اتوبوس_در_سنندج_عکس

جزییات کامل تصادف مرگبار تانکر سوخت با اتوبوس در سنندج +عکس

ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه یک دستگاه اتوبوس مربوط به تعاونی دیدار سیر با ۱۱ مسافر به مقصد تهران از ترمینال سنندج خارج می‌شود که حدود ساعت ۲۰ دقیقه بامداد امروز و پس از سوارکردن ۳ مسافر دیگر در بلوار دکتر حسینی، یک تانکر سوخت با آن برخورد می‌کند که همزمان با انفجار تانکر، اتوبوس نیز دچار حریق می‌شود.

در این تصادف علاوه بر تانکر سوخت و اتوبوس، یک دستگاه پراید و یک دستگاه وانت نیز دچار حریق شده و کاملا در آتش سوختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با این تصادف، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و نیروهای عملیات هلال احمر در صحنه حاضر شدند و تلاش برای مهار آتش شروع شد، اما وسعت آتش‌سوزی به حدی بود که زمان برای نجات مسافران را از نیروهای امدادگر گرفت و متأسفانه تمامی سرنشینان اتوبوس، جز دو نفر از عوامل اتوبوس که در همان لحظه اول خود را به بیرون پرت کرده بودند، تمامی سرنشینان در آتش سوختند.در این سانحه ناراحت‌کننده یک عابر پیاده نیز کشته شد.

عملیات اطفاء حریق حدود نیم ساعت طول کشید و پس از آن نیروهای امداد و نجات اقدام به خروج اجساد سوخته سرنشینان اتوبوس کردند.

در حالی که همه درگیر خاموش کردن آتش و کمک به سرنشینان گرفتار در آتش اتوبوس بود، عده‌ای تلاش کردند تا برخی خواسته‌های اجتماعی مردمی را به حاشیه ببرند که توسط خود مردم جمع شد.

در همین اثنا و حدود ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد عده‌ای می‌خواستند اعتراض خود نسبت به تردد تانکرهای حامل سوخت و خاصتاً تانکرهای عراقی از بلوار دکتر حسینی را اعلام کنند که عده‌ای دیگر از این فضا سوءاستفاده کردند و با سردادن شعارهایی به نیروی انتظامی حمله‌ور شدند.

تعدادی جوان نیز که متأثر از فضای ایجاد شده بودند، با پرتاب تعدادی سنگ محدود مأموران نیروی انتظامی حمله کردند و مأموران هم با خویشتن‌داری و بدون هیچ عکس‌العملی از صحنه تصادف دور شدند.

تعدادی از همین افراد با پرتاب سنگ به دو خودرو سمند نیروی انتظامی که در حوالی صحنه تصادف پارک شده بود، حمله کردند که پس از واژگونی، یکی از دو خودرو را نیز به آتش‌ کشیدند.

اگرچه خواسته مردم یک خواسته اجتماعی بود اما عده‌ای محدود بودند که جوانان را تحریک و ترغیب می‌کردند به اینکه از صحنه دور نشوند و به سمت مأموران انتظامی سنگ پرتاب کنند.

در همین حال، عده‌ای نیز تلاش می‌کردند که جلو این اتفاق را بگیرند و با قرارگیری در جلو دوربین صدا و سیمای مرکز کردستان و خبرنگاران دیگر رسانه‌ها، خواسته‌های خود از مسؤولان مبنی بر جلوگیری از تردد تانکرهای حامل سوخت از بلوار دکتر حسینی را اعلام کردند.

کانال‌های تلگرامی و رسانه‌هایی هم که هویت آنها مشخص است و عناد آنها با جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست با انتشار عکس‌هایی از حادثه تصادف، برای تحریک جوانان و نوجوانان به ایجاد تنش موضوعاتی غیرقابل قبول برای عامه مردم را منتشر می‌کردند.

بر اساس مشاهدات عینی پس از حادثه انفجار بلافاصله استاندار، فرمانده سپاه بیت المقدس، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس راهور استان کردستان و شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در صحنه تصادف حضور یافتند.

*
مدیر روابط عمومی استانداری کردستان گفت: تصادف شدید شب گذشته در شهر سنندج ۱۸ نفر کشته و مصدوم برجا گذاشت.

هیرش رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یک تانکر حامل نفت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری سنندج- تهران در بلوار دکتر حسینی سنندج برخورد و منجر به آتش سوزی اتوبوس حامل مسافران شد.

وی افزود: طبق آمار فعلی، این حادثه ۱۸ نفر کشته و مصدوم برجا گذاشت که از این تعداد ۱۱ نفر فوت و ۷ نفر مصدوم شده , مصدومان در مراکز درمانی شهر سنندج بستری شده‌اند. از ۷ نفر مصدوم شده ۳ نفر مربوط خودروهای اطراف حادثه و ۴ نفر هم مربوط به اتوبوس بوده است.

*

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تانکر حمل سوختی که شب گذشته با اتوبوس مسافری برخورد کرد هیچ گونه نفت خامی را از سوی کرکوک حمل نمی‌کرد و متعلق به عملیات سوآپ نفت خام نیست، گفت: اولا تانکر حمل سوخت متعلق به یک شرکت خصوصی بوده است که یک فراورده نفتی را به سمت پالایشگاه کرمانشاه منتقل می کرد و این فراورده هیچ ربطی به عملیات سوآپ نفت خام کرکوک به ایران ندارد.

وی گفت: تانکرهای نفت خام کرکوک عراق به هیچ وجه به سمت پالایشگاه کرمانشاه نمی رود.

*

سخنگوی شرکت ملی پخش گفت: پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد، تانکر ترانزیتی حمل کننده سوخت از مبدا عراق به سمت بندرامام در حرکت بود که حادثه تصادف رخ داد.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بررسی های جدید صورت گرفته از تانکر سوختی که شب گذشته موجب کشته شدن تعدادی از هموطنان کرد در سنندج شد، گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این تانکر ترانزیتی بوده است و مبدا حرکت این تانکر از کشور عراق بوده است.

وی ادامه داد: آنچه که این تانکر حمل می کرد مازوت یا همان نفت کوره بود که به سمت بندر امام نیز در حرکت بوده است که این تصادف رخ می دهد.

کاهی خاطرنشان کرد: این تانکر متعلق به بخش خصوصی بوده و به هیچ وجه متعلق به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیست.

*

تصویری از شدت انفجار حاصل از برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس در سنندج که منجر به واژگونی و آتش گرفتن دیگر خودروهای اطراف شده است.

اخبار بدون سانسور سیاسی اخبار تصادف اخبار سنندج اخبار کردستان تصادف اتوبوس حوادث سنندج حوادث کردستان سایت خبری آمد نیوز کانال تلگرام آمد نیوز ۱۳۹۷-۰۴-۲۰مدیر

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۵۲۵۴/جزییات_کامل_تصادف_مرگبار_تانکر_سوخت_با_اتوبوس_در_سنندج_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: