Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@20:00:31 GMT

بشار جعفري: گاز سارين ازترکيه به سوريه منتقل شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۷۹۰۹۰/بشار_جعفری_گاز_سارین_ازترکیه_به_سوریه_منتقل_شده_است

خبرگزاري آريا - نماينده سوريه در سازمان ملل متحد در نشست شوراي امنيت گفت دمشق 90 نامه درباره اينکه گروههاي تروريستي سلاح شيميايي در اختيار دارند به شوراي امنيت فرستاد ، برخي از اين نامه ها را که به سازمان ملل متحد ارائه کرديم قاچاق سارين از ترکيه به سوريه را شامل مي شود.
به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم،  بشار جعفري درنشست امروز(چهارشنبه) گفت:  خروج انگليس از اتحاديه اروپا اين کشور را به طرف ايفاي نقش جديد با اظهارات افراطي و غير عقلاني نماينده اين کشور درباره سوريه سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده سوريه در نشست بررسي اوضاع سوريه اعلام کرد: قبل از حمله به عراق به سخنان کالين پاول درباره وجود تسليحات کشتار جمعي در عراق گوش مي داديم و همه سخنان روساي کميته هاي بازرسي را به ياد مي آورند که گفتند هيچ سلاح کشتار جمعي در عراق وجود ندارد.
اين گزارش به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه " سانا" حاکيست ، بشار جعفري گفت: به نظر مي رسد انگليس به دليل خارج شدن از اتحاديه اروپا به دنبال ايفاي نقش جديدي بوده و در اين راه بيان سخنان افراطي را انتخاب کرده است.
وي افزود در گذشته نيز نقش جنايتکارانه توني بلر نخست وزير اسبق انگليس را در حمله به عراق شاهد بوديم. 
وي خاطرنشان کرد: يک هفته پيش فکر مي کرديم که قرار است در نشست شوراي امنيت دستاوردهاي گفتگوهاي ژنو و آستانه را بررسي کنيم ولي آمريکا تلاش کرد نمايش خونبار سابق خود را با عنوان تسليحات کشتار جمعي تکرار کند.
وي گفت: آمريکا به تقديم همه نوع کمکها براي گروه هاي مسلح تروريست در سوريه عادت کرده است.
وي خاطرنشان کرد: حمايت مستقيم از گروههاي مسلح تروريستي در سوريه محدود به کشورهاي عضو ائتلاف آمريکا نيست و اسرائيل در حمايت از تروريست ها در سوريه پيشرو بوده است و تروريست ها را در بيمارستان هاي خود درمان و براي آنان حمايتهاي هوايي در نظر گرفته است.
بشار الجعفري بيان داشت: آمريکا احساس کرد گروههاي مسلح تروريستي مورد حمايت مالي اين کشور در حال نابودي هستند و به اين دليل دست به تجاوز عليه پايگاه نظامي الشعيرات سوريه زد.
وي گفت: برخي از نامه هايي که در اختيار سازمان ملل قرار داده ايم درباره قاچاق گاز سارين از ترکيه به سوريه بوده است. همچنين گزارش هايي وجود دارد که نشان مي دهد قطر از ترويست ها در سوريه حمايت مالي کرده است تا از سلاح شيميايي استفاده کنند.
وي گفت: دولت جديد آمريکا به همراه متحدان اين کشور بهانه اي جز سلاح شيميايي در سوريه پيدا نکرده اند.
بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل متحد در نشست شوراي امنيت گفت دولت آمريکا از جنگ نيابتي به سمت جنگ مستقيم حرکت ميکند و به دنبال جنگ در سوريه است. 
ساناي سوريه ، بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل متحد در نشست شوراي امنيت گفت حمايت نظامي از گروههاي تروريستي تنها به (به اصطلاح) ائتلاف بين الملللي محدود نمي شود بلکه رژيم صهيونيستي نيز به صورت مستقيم به تروريستها کمک مي کند. 
 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۹۰۹۰/بشار_جعفری_گاز_سارین_ازترکیه_به_سوریه_منتقل_شده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: