Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@09:02:30 GMT

آموزش دریافت کد پستی از طریق اینترنت و تلفن + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۸۲۲۸۲/آموزش_دریافت_کد_پستی_از_طریق_اینترنت_و_تلفن_تصاویر

آموزش دریافت کد پستی از طریق اینترنت و تلفن + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی برای ثبت نام یا تشکیل پرونده برای اشتغال یا تحصیل یا هر کار دیگر در بخشی از فرم باید کد پستی منزل متقاضی درج شود که پیدا کردن کد پستی شاید برای عده‌ای سخت‌ترین کار باشد.

گاهی همه مدارک و اطلاعات پرونده را تکمیل نمی کند بلکه پرونده با کد پستی تکمیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا اکثر مردم برای دریافت کد پستی به دنبال قبوضی همچون آب، برق، گاز، تلفن و غیره می‌روند. اما راه حل ساده تری هم وجود دارد.

 

روش دریافت کد پستی از طریق اینترنت

 

برای دریافت کد پستی کافیست از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر مرورگر خود را باز کنید و سایت www.post.ir را باز کنید.

 

بعد از بازشدن سایت، در وسط صفحه روی گزینه ای با مضمون گواهی کد پستی کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی گواهی پستی وارد سایتی خواهید شد که در این صفحه باید روی گزینه کد یاب کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید.

در مرحله بعدی باید اطلاعات درخواستی از جمله استان، شهر و منطقه شهرداری را وارد کنید.

در ادامه با وارد کردن اطلاعات درخواستی سه گزینه فعال می‌شود و از طریق سه روش می‌توانید کد پستی خود را دریافت کنید که عمومی ترین روش، روش جست و جو در ساختمان‌های دارای پلاک است.

پس از کلیک روی جستجو در ساختمان‌های دارای پلاک کادری فعال می‌شود که در ادامه باید در این کادر شماره پلاک منزل و خیابانی که منزل شما در آن واقع است را وارد کنید که با جستجوی اتوماتیک، محله و خیابان‌های اصلی و فرعی را هم به شما نمایش می‌دهد و در این صفحه که شما آدرس را انتخاب می‌کنید گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی هم اطلاعات ملک شما نمایش داده می‌شود و در ادامه گزینه مرحله بعدی را کلیک کنید.

در این مرحله کافیست روی گزینه دریافت کد پستی کلیک کنید که با انتخاب آن کد پستی شما نمایش داده می‌شود.

حسین مهری، معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص امکان دریافت کد پستی از طریق تلفن ثابت در گفتگو با خبرنگار حوزه ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:‌در گذشته دریافت کد پستی از طریق تلفن ثابت فراهم بود، اما به دلیل برخی مشکلات دیگر امکان پذیر نیست که پس از رفع مشکلات این بخش در آینده‌ای نزدیک دوباره شرایط برای دریافت کد پستی از طریق تلفن ثابت امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ در سایت پست امکان دریافت کد پستی از طریق نام ساختمان هم وجود دارد که البته تعداد محدودی از ساختمان‌ها نام گذاری شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۲۲۸۲/آموزش_دریافت_کد_پستی_از_طریق_اینترنت_و_تلفن_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: