Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:48:27 GMT

ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی 97-96 از طریق سامانه اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۸۵۴۴۸/ثبت_نام_کتب_درسی_سال_تحصیلی_۹۷_۹۶_از_طریق_سامانه_اینترنتی

ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی 97-96 از طریق سامانه اینترنتی

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 97-96 از طریق سامانه اینترنتی، اظهار کرد: سال گذشته طرح ثبت‌نام و توزیع کتاب‌های درسی مدارس به صورت الکترونیکی و از طریقسامانه اینترنتی با موفقیت اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر بیاتافزود:به همین دلیل امسال هم با هدف دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتب درسی و نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی سال تحصیلی 97 - 96 در دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، پیش دانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه‌ای (پایه دهم و یازدهم) و کتاب‌های درسی تکمیلی مدارس دوره اول متوسطه، ویژه استعدادهای درخشان (پایه‌های 8،7 و 9) از طریق سامانه‌های www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام می‌شود.

رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد:دانش‌آموزان می‌توانند هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی از طریق مدارس اقدام به ثبت سفارش کتاب درسی کنند و در نظر داشته باشند که 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه آنان به عنوان رمز عبور استفاده می‌شود، اگر دانش‌آموزی اقدام به تعویض شناسنامه کرده است باید هرچه سریع‌تر با در دست داشتن صفحه اصلی شناسنامه تعویضی به مدرسه مراجعه و نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام و بعد از آن با رمز جدید ثبت‌نام کتب را تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام ثبت سفارش کتاب، فرض بر قبولی در سال جاری است، در صورتی که دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری موفق به قبولی نشد، امکان اصلاح سفارش نیز در نظر گرفته شده است.

بیات در ادامه با اشاره بهاصلاح سفارشات از طریق سامانه افزود: در صورتجا به جایی دانش‌آموز در سطح مدارس همان استانو ثبت اطلاعات در مدرسه‌های مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش‌آموز به طور خودکار در سامانه اصلاح می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند کتاب‌های درسی را در مدرسه جدید تحویل بگیرند اما اگر جا به جایی به مدارس استان دیگر باشد، دانش‌آموز باید تا قبل از صدورحواله از منطقه به مدرسه، اصلاح سفارش کند تا کتاب‌های درسی در مدرسه جدید تحویل داده شود.

وی تأکید کرد:در صورت جا به جایی بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، کتاب‌های درسی بهمحل ثبت سفارش اولیه ارسال شده و دانش‌آموز با مراجعه به مدرسه ثبت‌نامی کتب درسی را تحویل می‌گیرد.

رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره دانش‌آموزانی که به صورت جهشی به پایه بالاتر می‌روند، تغییر رشته می‌دهند یا فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند، گفت: این دانش‌آموزان می‌توانند ازتاریخ 96/6/18 سفارش کتاب‌های درسی را از قسمت «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آن‌­ها تحویل شود.

بیات در پایان تصریح کرد: معلمان نیز ازتاریخ 96/6/15 برای سفارش کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی مورد نیاز با مراجعه به سایت در قسمت «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» ثبت سفارش کنند، کتب از طریق پست به دست آنان خواهد رسید.




انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۴۴۸/ثبت_نام_کتب_درسی_سال_تحصیلی_۹۷_۹۶_از_طریق_سامانه_اینترنتی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: