Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@09:07:46 GMT

تخصیص اعتبار 3 میلیاردی برای بهبود هتلینگ بیمارستان بهشتی همدان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۸۵۸۴۵/تخصیص_اعتبار_۳_میلیاردی_برای_بهبود_هتلینگ_بیمارستان_بهشتی_همدان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی همدان بارزترین نقطه طرح تحول نظامت سلامت را پرداخت از جیب مردم زیر 10 درصد عنوان کرد و از تخصیص اعتبار 3 میلیارد و 450 میلیون تومان برای بهبود هتلینگ بیمارستان بهشتی در راستای اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد ذوالحواریه شنبه 16 اردیبهشت همزمان با سالروز آغاز طرح تحول نظام سلامت در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: از آغاز طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت 93 تأمین رضایت و سلامت مردم در اولویت و مقدمه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید بهشتی، مرکز آموزشی و درمانی و پژوهشی است و در دو رشته تخصصی داخلی و اورولوژی دستیار تخصصی پرورش می‌دهد، بیان کرد: بیمارستان شهید بهشتی از نظر تخصصی جزء بیمارستان‌های بزرگ استان و مرکز ارجاع در منطقه غرب بوده و در حال حاضر 600 نفر در بخش‌های مختلف آن مشغول به‌کار هستند.

ذوالحواریه به اجرایی شدن چند بسته طرح تحول نظام سلامت از ابتدای اجرای طرح تحول اشاره کرد و افزود: کاهش پرداخت از جیب مردم، بهبود و بهسازی هتلینگ، ارتقای کیفیت ویزیت در درمانگاه‌های تخصصی و طرح پزشک مقیم از جمله بسته‌های طرح بوده که در بیمارستان بهشتی اجرایی شده است.

وی با اشاره به تخصیص 3 میلیارد و 450 میلیون تومان در قالب ردیف بهبود هتلینگ به بیمارستان بهشتی ادامه داد: این مبلغ صرف بهسازی و بازسازی فضای فیزیکی، شرایط اقامتی همراهان، بهسازی تخت و تجهیزات و محل اقامتی بیماران، تأسیسات برودتی و حرارتی و خرید تجهیزات رفاهی بیماران شده است.

ذوالحواریه به هزینه‌کرد 820 میلیون تومان اعتبار داخلی بیمارستان اشاره کرد و گفت: این هزینه‌ها برای بهسازی 27 هزار مترمربع در بیمارستان بهشتی انجام شده است.

وی به پرداخت مبلغ 430 میلیون تومان هزینه بسته ارتقای کیفیت ویزیت در درمانگاه‌های تخصصی بیمارستان اشاره کرد و ادامه داد: از این یارانه تعداد 57 هزار و 528 نفر استفاده کرده‌اند.

ذوالحواریه با بیان اینکه در برنامه کاهش پرداخت از جیب بیماران مبلغ 16 میلیارد و 625 میلیون تومان در قالب یارانه به بیماران اختصاص داده شده، عنوان کرد: 138 هزار و 322 نفر از این یارانه استفاده کرده‌اند که از این تعداد 54 هزار و 161 نفر بستری شده و مابقی بیمار سرپایی بوده‌اند.

وی به طرح و بسته طرح تحول نظام سلامت در قالب پزشک مقیم متخصص در بیمارستان اشاره و تصریح کرد: این بسته که با استفاده از اعتبارات مقیمی در بیمارستان‌ها اجرا شده، از نظر کیفیت و ویزیت در محل برای بیماران در 24 ساعت شبانه‌روز دارای اهمیت است و بر اساس تعداد همکاران در بیمارستان به روزهای هفته اختصاص یافته و اجرا می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی همدان به هزینه‌کرد انجام شده در بیمارستان شهید بهشتی به ارزش 12 میلیارد تومان اشاره و اظهار کرد: از محل اعتبارات مشترک وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در طرح تحول نظام سلامت و اعتبارات داخلی بیمارستان یک هزار و 630 قلم تجهیزات تخصصی پزشکی برای بخش‌های مختلف خریداری شده است.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 نسبت به 3 سال قبل اجرای طرح، تعداد کل مراجعان 62 درصد افزایش پیدا کرده است، اعلام کرد: از زمان آغاز طرح تا به امروز در بخش‌های مختلف بستری، سرپایی، اعمال جراحی، مراجعان بخش اورژانس، دیالیز، آزمایشگاه‌های ارجاع شده، پاتولوژی و تراکم استخوان شاهد رشد بوده‌ایم.

ذوالحواریه به تعداد 320 تخت در بیمارستان بهشتی اشاره کرد و گفت: 70 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستان اضافه شده و با برنامه‌ریزی و تقسیم کار و شیفت‌بندی بیشتر از ظرفیت و فضای 4 اتاق جراحی و تجهیزات آن استفاده بهینه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مطالبات بیمارستان شهید بهشتی از بیمه‌ها 30 میلیارد تومان است، افزود: از این مبلغ 10 میلیارد تومان مطالبه مربوط به تأمین اجتماعی، 15 میلیارد تومان بیمه سلامت ایرانیان و 5 میلیارد باقیمانده از باقی سازمان‌های بیمه‌گر است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر پرداخت کارانه پرسنل بیمارستان تا مهرماه و پزشکان تا تیرماه 95 پرداخت شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۸۴۵/تخصیص_اعتبار_۳_میلیاردی_برای_بهبود_هتلینگ_بیمارستان_بهشتی_همدان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: