Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@12:41:37 GMT

برای اولین بار «پلنگ» در هرمود لارستان دیده شد +تصاویر

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۱۸۵۹۱۹/برای_اولین_بار_پلنگ_در_هرمود_لارستان_دیده_شد_تصاویر

برای اولین بار «پلنگ» در هرمود لارستان دیده شد +تصاویر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): تا چند روز قبل هرگز تصویری از پلنگ در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان به ثبت نرسیده بود.

به گزارش شریان نیوز،تا چند روز قبل هرگز تصویری از پلنگ در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان به ثبت نرسیده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان در این باره گفت: حتی محیط بانان این منطقه نیز بیش از ده سال است که پلنگ را در منطقه مشاهده نکرده اند بطوریکه آخرین روایت های غیر مستند از مشاهده پلنگ توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده هرمود به ده سال قبل بازمیگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدانظر انصاری اظهار داشت: البته آثار و علائم پلنگ همواره توسط مامورین مشاهده میگردید اما حضور این گربه سان ارزشمند در این منطقه همواره در حاله ای ابهام داشت.

بر همین اساس کارشناسان محیط زیست لارستان با همکاری تشکل های مردم نهاد منطقه اقدام به تعبیه چند دوربین در نقاط حساس منطقه ازجمله در مقابل چشمه ها نمودند.

در هنگام بازبینی تصاویر یکی از دوربین های تله طی هفته گذشته، کارشناسان محیط زیست لارستان متوجه شدند تصاویری از یک پلنگ بالغ بر سر یکی از آبشخورهای منطقه به ثبت رسیده است.

دوربین ها علاوه بر پلنگ، تصاویر زیبایی را از گربه وحشی، کل و بز، قوچ ومیش لارستان، کفتار و انواع پرندگان نیز به ثبت رسانده اند که بیانگر کامل بودن چرخه غذایی و تنوع زیستی بالای این منطقه است.

  منبع:فردا برچسب هاپلنگهرمودلارستانحیات وحشحفاظتمحیط بان مطالب مرتبط زرافه ای که هرروز از لب پنجره غذا میخورد+تصویر
۲ سال حبس برای ۲ شکارچی متخلف
قتل عام نهنگ ها‎+تصاویر
پدیده ای به نام فروش مار و مارمولک در ایران!
لگد قدرتمند گورخر به ماده شیر
برترین‌های حیات وحش در هفته‌ای که گذشت
حمله‌های دیدنی شیر‌های گرسنه به یک زرافه +تصاویر

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۸۵۹۱۹/برای_اولین_بار_پلنگ_در_هرمود_لارستان_دیده_شد_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: