Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@04:54:33 GMT

سمنان| انبارهای اختصاصی گمرک در شرکت‌های تولیدی متقاضی مستقر می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۴۱۶۸/سمنان_انبارهای_اختصاصی_گمرک_در_شرکت_های_تولیدی_متقاضی_مستقر_می_شود

سمنان| انبارهای اختصاصی گمرک در شرکت‌های تولیدی متقاضی مستقر می‌شود

‍‍‍‍‍‍

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از استقرار انبارهای اختصاصی در شرکت‌های تولیدی متقاضی در استان سمنان خبر داد. ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ استانها سمنان نظرات

فرود عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، مدیران و فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان مانند مشکلات ارزی، بانکی و گمرکی بیان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران بسته حمایتی برای فعالان اقتصادی کشور در نظر گرفته است افزود: تفویض اختیار کامل امور گمرکی به گمرک استان سمنان از جمله خبرهای خوب بیان شده در این جلسه بود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ترخیص نسیه برای واحدهای دارای کمبود نقدینگی از دیگر مصوبات مهم در راستای کمک به واحدهای تولیدی استان سمنان و کشور است عنوان کرد: مشکل دیگری که شرکت‌های تولیدی برای واردات مواد اولیه خود داشتند؛ نقدی بودن مالیات بر ارزش افزوده بود که بر اساس تصمیم جدید، با تودیع ضمانت‌نامه بانکی به جای پرداخت مالیات بر ارزش افروده نیز امکان ترخیص نسیه در گمرکات کشور وجود دارد.

عسگری با اشاره به اهمیت ایجاد انبارهای اختصاصی برای تسریع در ترخیص و کاهی هزینه‌های حمل‌ونقل مواد اولیه وارداتی در شرکت‌های تولیدی تصریح کرد: درباره استقرار و ایجاد انبارهای اختصاصی گمرک نیز به مدیرکل گمرک استان سمنان اجازه داده شد تا در این زمینه اقدام کند و در این راستا هر واحد تولیدی متقاضی که برای استقرار انبار اختصاصی گمرکی به اداره کل گمرک استان سمنان مراجعه کند به سرعت مجورهای آن صادر می‌شود.

وی با اشاره به دیگر بخش‌های بسته حمایتی گمرکی برای واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: همچنین واحدهای تولیدی که مشکلات بانکی و نقدینگی دارند؛ می‌توانند درصدی از کالاها و مواد اولیه خود را ترخیص (وبا آن اقدام به تولید کنند) تا مشکل آنان برطرف شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دستورالعمل جدید معافیت‌های برخی کالاها از پرداخت مابه‌التفاوت ابلاغ شده است تصریح کرد: فهرست 3700 کد تعرفه‌ای که مشمول معافیت از پرداخت مابه‌التفاوت هستند به گمرکات کشور اعلام شده و گمرک‌ها نیز فعال‌تر شده‌اند.

انتهای پیام/ح

R41366/P1018188/S6,64/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۴۱۶۸/سمنان_انبارهای_اختصاصی_گمرک_در_شرکت_های_تولیدی_متقاضی_مستقر_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: