Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:07:19 GMT

گردهمایی مداحان وشاعران اهل بیت در کاشان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۵۹۵/گردهمایی_مداحان_وشاعران_اهل_بیت_در_کاشان_برگزار_شد

گردهمایی مداحان وشاعران اهل بیت در کاشان برگزار شد

گردهمایی مداحان و شاعران اهل بیت در مسجد کرسی کاشان با حضور مداحان و شاعران اهل بیت و مسئولین شهرستان کاشان برگزار گردید . ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شامگاه چهارشنبه در گردهمایی مداحان و شاعران اهل بیت در مسجد کرسی کاشان اظهارداشت: مداحان و شاعرانی که در رثای اهل بیت عصمت و طهارت فعالیّت می‌کنند باید این نعمت بزرگ و توفیق بزرگ الهی را قدر بدانند و تمام تلاش خود را درمعرفی هر چه بهتر اهل بیت بکار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت شهرستان گفت: یکی از ویژگیهای بارز یک مداح و شاعر اهل بیت اخلاص است و گرفتن مَبلغ توسط مداحان وشاعران اهل بیت هیچ منافاتی با اخلاص ندارد حتّی در زمان امام صادق (ع) شاعران خدمت ایشان رسیدند و در مورد مَبالغی که مردم در اِزای کارشان به آنها پرداخت می‌کردند سوال کردند و حضرت در پاسخ فرمودند: گرفتن مَبلغ در اِزای  شاعری بلامانع است.

اسلامی تبار افزود: مداحی  و شاعری و مرثیه سرایی یک هنر بزرگ است، و مداحان و شاعران ما باید در این راه به تبلیغ ویژه دین اسلام بپردازند، ونهایت استفاده را برای هدایت مردم دراین راه انجام دهند و همچنین باید  توجه داشت که این هُنر خود را به روز کنید و در انتخاب موضوعات دقت لازم را بکار ببرید.

استاد حوزه ابرازداشت: درعصر حاضر دشمنان اسلام به تبلیغ بی حجابی ،بی حیایی ، و دین گریزی  پرداخته اند و خصوصا در فضاهای مجازی ذهن جوانان ما را تحت تاثیر قرار داده اند ، ومداحان وشاعران عزیز ما نیز باید بر ضد تبلیغات دشمن ،مدح و شعر بگویند و به این وسیله  در جامعه روشنگری کنند.

وی افزود: ما امروزه هرچه داریم به برکت شهدا و خون شهدا و اهل بیت عصمت و طهارت میباشد و مدّاحان و شاعران عزیز ما باید از این نکات غافل نشوند و نکته بعدی حق النّاس ویاد مرگ و قیام است که باید این نکته نیز در مداحی ها مد نظر گرفته شود.

اسلامی تبار  درمورد احوالات انسانها در قیامت گفت : شفاعت ائمه عصمت و طهارت شامل انسانها می‌شود ولی اگر انسانی در قیامت بصورت حیوان محشور شود دیگر شامل شفاعت نمی‌ شود ، مثلا انسانی که در دنیا با زبانش مردم را آزار میداده بصورت عقرب و انسانی که مردم را فریب میداده بصورت روباه ، و همچنین مرد بی غیرت بصورت خوک محشور می‌شود.

وی درپایان گفت: امام صادق (ع) چندین چیز را که دشمنان درصدد نابودی آن بودند را سعی کردند زنده نگه دارند. غدیر، فاطمیه، عاشورا، مهدویت، این موضوعات مهمّ هستند که مدّاحان عزیز باید سعی کنند این ها را رواج بیشتری دهند، وتوطئه های دشمن راخنثی سازند.

انتهای پیام/م

R7845/P1486/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۵۹۵/گردهمایی_مداحان_وشاعران_اهل_بیت_در_کاشان_برگزار_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: