Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@05:15:18 GMT

سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه به ۹۲ هکتار افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۶۳۱/سطح_زیر_کشت_زعفران_در_استان_کرمانشاه_به_۹۲_هکتار_افزایش_می_یابد

سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه به ۹۲ هکتار افزایش می‌یابد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: سطح زیر کشت زعفران در استان با ۱۲ هکتار افزایش نسبت به سال گذشته به ۹۲ هکتار افزایش می‌یابد.

رضا زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به افزایش سطح زیر کشت زعفران در استان اظهار داشت: سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه در سال گذشته 80 هکتار بود که امسال براساس برنامه‌ریزیها با 12 هکتار افزایش به 92 هکتار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم توسعه 500 هکتار دیگر به سطح زیر کشت زعفران استان افزوده می‌شود، عنوان کرد: در صورت وصول اعتبارات یارانه تأمین بذر زعفران نیز پرداخت می‌شود آنچنان که سال گذشته 50 درصد پیاز زعفران به صورت یارانه‌ای معادل 80 ملیون ریال به کشاورزان پرداخت شد.

زارعی زمان کشت و برداشت زعفران را از ابتدای آبان تا اوایل آذر ماه اعلام کرد و گفت: این محصول در 12 شهرستان قابلیت کشت دارد و محدودیت کشت با توجه به شرایط نامساعد جوی در شهرستانهای سرپل‌ذهاب و قصرشیرین است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه زعفران نقش مهمی در افزایش درآمد و اشتغال خانوار به عهده دارد عنوان کرد: سال گذشته هر گرم زعفران از کشاورز به قیمت 100 هزار ریال خریداری شده است که به طور متوسط 400 میلیون ریال در هر هکتار است.

وی از وجود دو کارگاه بسته‌بندی زعفران در کرمانشاه خبر داد و گفت: در زمان فصل برداشت 20 نفر در هر هکتار کار جمع‌آوری محصول را انجام می‌دهند.

زارعی با بیان اینکه کشت زعفران در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند با پرداخت کمک‌های بلاعوض علاقه‌مندان به کشت زعفران را حمایت و نسبت به کشت این محصول اقتصادی و کم‌آب‌بر اقدام کند.

انتهای پیام /

R41380/P1015135/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۶۳۱/سطح_زیر_کشت_زعفران_در_استان_کرمانشاه_به_۹۲_هکتار_افزایش_می_یابد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: