Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@23:58:50 GMT

مخاطب پیام دیروز رئیس‌جمهور کیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۸۴۸/مخاطب_پیام_دیروز_رئیس_جمهور_کیست

مخاطب پیام دیروز رئیس‌جمهور کیست؟

درک این نکته که تاکید چندباره رئیس‌جمهور روی یک موضوع در برابر نمایندگان ملت، نه یک پیام فردی بلکه برآیند دیدگاه‌های ده‌ها متخصص و صاحب‌نظر در سراسر کشور است، دشوار نیست، اما این سخنان نه تنها منتخبان مردم در مجلس بلکه برای همه مقام‌های اجرایی دولتی نیز تلنگری به همراه دارد.

این‌که رئیس قوه اجرایی کشور نیز مقوله‌های آب، محیط زیست و امنیت غذایی را از دسته‌بندی‌های فرعی به طبقه راهبردی منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام دیروز روحانی یک ترجمان روشن دیگر نیز دارد؛ برای بهبود شرایط کشور و پیشگیری از بروز بحران‌های «طبیعت بنیان» باید گامی به جلو برداریم.

ظاهر موضوع ساده و بدیهی به نظر می‌رسد، چراکه امروزه عموم مردم نیز به اهمیت حفظ طبیعت واقف هستند. اما چند نفر از نمایندگان مجلس یا مدیران دولتی ما می‌دانند که برای تولید یک تن سیب چه میزان آب صرف شده و منافع ملی ما در برابر صادرات سیب چیست؟ یا برای این‌که یک بشقاب برنج روی سفره بنشیند چه میزان آب و انرژی هدر می‌رود و نگاه خردمندانه در تشخیص مصلحت ملی برای تولید یا واردات برنج چگونه است؟ چند مقام ارشد کشور از خطرات ناشی از فرونشست دشت‌های ایران آگاهی دارند؟ و سوال‌های فراوانی از این دست که باید گفتمان غالب نهادهای برنامه‌ریز و راهبردی کشور باشد.

با کمال تاسف نگاه موجود در ساختار اداری کشور همچنان مبتنی بر مدیریت بخشی و جزیره‌ای است و با وجود تربیت خیل عظیمی از نیروهای انسانی توانمند در دهه‌های اخیر، تسهیل ارتباط سازمان‌های غیردولتی با نهادهای ملی و ایجاد بسترهای لازم جهت مبادله تجربیات با سایر کشورهای منطقه و جهان، همچنان در رفتارهای برنامه‌ریزان و مجریان کشور لکنت‌های جدی مشاهده می‌شود.

توسعه پایدار بدون رعایت الزامات و توجه به ظرفیت‌های طبیعی و گذار از رایگان‌انگاری خدمات زیست بومی و خام‌فروشی منابع زیستی، قابل دستیابی نیست. رسیدن به این آرمان نیز مستلزم حمایت از بخش خصوصی، تمرکززدایی، آرامش بخشی به فضای علمی و ایجاد مشوق‌های لازم برای مشارکت هر چه بیشتر گروه‌های اجتماعی است.

دکتر اصغر محمدی فاضل - کارشناس محیط زیست

به اشتراک گذاری کد خبر : 2963791031683757747 برچسب‌ها : وزرای پیشنهادی محیط زیست امنیت غذایی مخاطب پیام دیروز رئیس‌جمهور کیست؟ اصغر محمدی فاضل لینک کوتاه :

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها ابتکار مرد نانوا برای دستگیری سارق مغازه‌اش حضور حاج قاسم در عراق خواست مردم و دولت ماست / خواب جدید آمریکا برای عراق در دوران پساداعش تبریک سردار جعفری به محسن رضایی شاهکار مهندسی یک کشاورز ساده + عکس دو خطری که سردار سلیمانی از آن یاد کرد به این دلایل انگشتان دستتان خواب می روند! حمید صفت جزئیات قتل ناپدری اش را تشریح کرد تمرین بی‌بی‌سی برای اعلام خبر درگذشت ملکه انگلیس بهشت جایی است در 140 کیلومتری تهران علاقه عجیب خانم بازیگر به نوشته های پشت ماشینی + تصاویر لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها 10 ساحل متفاوت و دیدنی جهان + عکس رژه سالگرد 90 سالگی ارتش جمهوری خلق چین + عکس جدایی آزمون از روبین کازان نیم فصل قطعی است پشتک و واروی نابودکننده آهنگ مصطفی یگانه بنام معجزه تصادف هندوانه‌ای+عکس جشنواره هندوانه + عکس آهنگ فرزاد فرزین بنام دیوونه بهترین ساعت خوابیدن وحشت نگهبانان گورستان از اشباح آخرین مطالب همه سایت 06:46 مخاطب پیام دیروز رئیس‌جمهور کیست؟ 06:45 10 ساحل متفاوت و دیدنی جهان + عکس 06:44 عرضه فرآورده‌های گوشتی هیچ استانداردی ندارد 06:41 تیغ دو لبه ارز 06:36 در انتظار عمل 06:30 رژه سالگرد 90 سالگی ارتش جمهوری خلق چین + عکس 06:15 جدایی آزمون از روبین کازان نیم فصل قطعی است 06:00 پشتک و واروی نابودکننده 05:45 آهنگ مصطفی یگانه بنام معجزه 05:30 تصادف هندوانه‌ای+عکس فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۸۴۸/مخاطب_پیام_دیروز_رئیس_جمهور_کیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: