Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:10:48 GMT

30 پرنده شکاری ازشکارچیان غیرمجاز هرمزگان گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۸۷۳/۳۰_پرنده_شکاری_ازشکارچیان_غیرمجاز_هرمزگان_گرفته_شد

30 پرنده شکاری ازشکارچیان غیرمجاز هرمزگان گرفته شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان هرمزگان گفت: ماموران این مجموعه از زمان اجرای طرح مقابله با زنده گیری پرندگان شکاری (از اول مهر تاکنون)، 30 پرنده شکاری از نوع شاهین و دلیجه از شکارچیان غیرمجاز گرفته اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، دادخدا پالیک افزود: همچنین در این مدت 42 قطعه پرنده قُمری و بلبل خرما نیز از دام شکارچیان نجات یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: طرح ویژه مقابله با زنده گیری پرندگان شکاری در هرمزگان از اول مهر تا نیمه آبان به مدت 45 روز ادامه دارد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: در این طرح 13 گشت سیار محیط زیست در بندرعباس و شهرهای ساحلی استان برای شناسایی شکارچیان، تخریب کوخه ها و شناسایی باندهای قاچاق پرندگان فعال هستند.
پالیگ گفت: پرندگان شکاری پس از زنده گیری برای فروش به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فرستاده می شوند.
وی ادامه داد: جریمه شکار هر بهله شاهین 600 میلیون ریال، هر بهله دلیجه 200 میلیون ریال و هر قطعه پرنده قمری و بلبل خرما 2 میلیون ریال است.
پالیک اضافه کرد: پرندگان شکاری از ابتدای مهر از جنگل های شمال سیبری برای زمستان گذرانی به هرمزگان کوچ می کنند.
هر سال با شروع فصل سرما، حدود 100 گونه پرنده مهاجر در قالب بیش از 70 هزار قطعه پرنده برای زمستان گذرانی به زیستگاه های آبی استان هرمزگان کوچ می کنند.
7195/2094
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: هومن محمدکرمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۸۷۳/۳۰_پرنده_شکاری_ازشکارچیان_غیرمجاز_هرمزگان_گرفته_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: