Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:54:20 GMT

برجام محور گفت وگو گروه کاری عالی روسیه و آلمان شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۸۴۸/برجام_محور_گفت_وگو_گروه_کاری_عالی_روسیه_و_آلمان_شد

برجام محور گفت وگو گروه کاری عالی روسیه و آلمان شد

مسکو - ایرنا - نشست گروه کاری عالی روسیه و آلمان در مسائل سیاسی امنیتی در آلمان برگزار شد و در آن موضوع برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مطرح و دو طرف در این باره به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سیزدهمین نشست گروه کاری عالی روسیه و آلمان برای بررسی مسائل امنیتی سیاسی تحت ریاست «بوریس تیتوف» معاون اول وزیر خارجه روسیه و «آندریاس میخایلیس» قائم مقام وزارت خارجه آلمان در برلین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشست نخستین دیدار در چنین چارچوب مهمی در شش سال اخیر است و در آن طرف های روسی و آلمانی در خصوص مسائل مهم سیاسی، امنیتی، کنترل بر تسلیحات و مناقشات منطقه ای تبادل نظر کردند.
دو طرف همچنین درباره مساله سوریه، گرجستان، مناقشه در اوکراین، وضعیت پیرامون قرارداد منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد، روابط روسیه و ناتو و مساله مبارزه با تروریسم گفت وگو کردند.
خبرگزاری تاس هم به نقل از وزارت خارجه آلمان با مهم خواندن این نشست، اعلام کرده است که دور بعدی این گفت وگو ها برای بررسی مسائل امنیتی - سیاسی سال 2019 برگزار خواهد شد.
گفتنی است، روسیه و آلمان هرچند که بر اثر تحریم های غرب علیه روسیه تا حدودی از یکدیگر فاصله گرفتند اما در موضوع برجام همکاری های نزدیک دارند.
دو کشور در قالب مذاکرات گروه 1+4 با ایران و پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام به تلاش برای حل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران ادامه می دهند.
روسیه و آلمان برای تداوم همکاری های اقتصادی ایران و جامعه جهانی و اجرای ساز و کار مالی اروپایی مواضع یکسان دارند.
در مساله سوریه نیز هرچند آلمان عضو گروه کوچک کشورهای غربی است که از مخالفان دولت سوریه حمایت می کند اما اخیرا روسای جمهوری روسیه، ترکیه و فرانسه و صدراعظم آلمان در اجلاس چهارجانبه در استانبول برضرورت حل مسائل سوریه از طریق مذاکره تاکید کردند.
اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۸۴۸/برجام_محور_گفت_وگو_گروه_کاری_عالی_روسیه_و_آلمان_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: