Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@04:58:52 GMT

هر ۶ روز یک وقف جدید در یزد ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۸۸۵۷/هر_۶_روز_یک_وقف_جدید_در_یزد_ثبت_می_شود

هر ۶ روز یک وقف جدید در یزد ثبت می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه مردم یزد توجه خاصی به وقف دارند گفت: هر ۶ روز یک وقف جدید در یزد ثبت می‌شود. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زارع‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست ائمه جماعات مساجد استان یزد با آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و آیت‌الله راشد یزدی اظهار داشت: در استان یزد بیش از نیمی از موقوفات مربوط به امام حسین(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت وقف در استان یزد شکوفا شود و سرمایه‌گذاری مناسب در موقوفات استان انجام شود قطعا می‌توان درآمد موقوفات یزد را به بیش از 10 برابر افزایش داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر اینکه در گذشته برای کوچک‌ترین نیازهای جامعه وقف‌های متعددی انجام شده اظهار داشت: حتی در ارتباط با نظافت و حمام هم موقوفات متعددی در استان یزد انجام شده است.

زارع‌زاده ادامه داد: الان در غرب از همین وقف ما برای رفع نیازهای خود در فضای اجتماع الگو گرفته‌اند و فعالیت‌های قابل توجهی در این عرصه انجام داده‌اند.

وی یکی از نیازهای امروز جامعه را وقف برای حوزه‌های علمیه، علوم، فناوری، ازدواج، اشتغال و مواردی از این قبیل دانست و عنوان کرد: در ارتباط با موقوفات جدید باید مشاوره‌های لازم برای نیازسنجی در انتخاب نیت وقف انجام شود تا وقف‌های جدید برای رفع مشکلات موجود جامعه انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر روند ثبت وقف در جامعه افزایش پیدا کرده و مردم به ویژه در استان یزد نسبت به این سنت حسنه توجه خوبی دارند.

زارع‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر به ازای هر شش روز یک وقف در استان یزد ثبت می‌شود و این موضوع نشان دهنده توجه مردم استان یزد به این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین وقف‌های استان یزد مربوط به 700 سال قبل است عنوان کرد: بزرگترین موقوفه استان یزد موقوفه ابوالقاسم رشتی است که الان وی 200 سال است فوت کرده و در طول این 200 سال نیات وقف وی انجام می‌شود و قطعا ثواب بسیاری برای وی داشته و دارد.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۸۸۵۷/هر_۶_روز_یک_وقف_جدید_در_یزد_ثبت_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: