Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@05:12:23 GMT

تاراجی در راه نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۱۴۴۷/تاراجی_در_راه_نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، دو تن از مسئولان کلیدی آبادان برای بررسی ورود دوباره گردشگران بدون روادید به منطقه، شامگاه سه شنبه 21 آبان، پای میز گفتگوی ویژه خبری نشستند و توضیحات و توجیحاتی تقریبا همسو ارائه دادند.

آقایان موسوی فرماندار ویژه آبادان و نعمت زاده معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند میهمان رسانه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مباحثه زین العابدین موسوی گفت: ورود گردشگران بدون روادید پس از حدود 20 روز محدودیت دوباره از سر گرفته شده اما این به معنای تاراج بازار و کمبود کالاهای اساسی و مصرفی مردم نیست.

او تاکید کرد: جای نگرانی وجود ندارد، بازارها تامین و انبارها تکمیل است.  

معاون استاندار خوزستان گفت: اگر تورم و کمبودی وجود دارد از اقتصاد کل کشور ناشی می شود اما بخشی از نوسانات که مربوط به اختلاف قیمتهاست حل شده و تدابیری هم در این باره اندیشیده شده است.

موسوی گفت: به زودی کالاهای اساسی را به جای اهواز به صورت مستقیم از تهران وارد خواهیم کرد و تلاشمان این است نیازمندیها با قیمت مصوب در اختیار خریداران قرار گیرد.

او به اشتباه مسئولان مربوطه در زمینه خروج کالاهای اساسی توسط گردشگران اعتراف کرد و گفت: این اشتباه بی شک جبران خواهد شد.

معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند هم گفت: اگر چه ورود گردشگران عراقی به منطقه با چالشهای زیادی روبرو شده اما رونق صنعت گردشگری بهترین و بهینه‌ترین راه برای گردش چرخ اقتصاد و تجارت در آبادان و خرمشهر است.

نعمت زاده تاکید کرد: اینجا منطقه آزاد است اگر گردشگر و توریست نداشته باشد نابود خواهد شد.

او گفت: مشکل اصلی ما این است که در حوزه فرهنگ گردشگری آموزش ندیده ایم،گرچه بسیاری فکر می‌کنند گردشگری به تخصص و آموزش نیاز ندارد، اما همین موضوع به ایجاد چالش‌ها منجر شده است.

نعمت زاده گفت: وقتی کمبود کالایی اتفاق بیفتد یعنی تقاضا بالاست، این اتفاق در کوتاه مدت تهدید است اما در بلند مدت یک فرصت خواهد بود، باید راه استفاده از این فرصت را فرا گرفت.
او ادامه داد: با ممنوعیت ورود گردشگر به منطقه، اقتصاد توسعه پیدا نمی کند، خرید گردشگران از بازارها، اقامت در هتلها و درمان در بیمارستانها به معنای ورود ثروت در منطقه است.   

معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند گفت:سرمایه در جایی متولد می شود که اقتصاد رونق داشته باشد پس ناخوشایند ترین تصویر این است که سرمایه گذار به دلیل رکود اقتصاد و تجارت قید سرمایه گذاری را در این مناطق بزند.

در مجموع هر دو مسئول در این گفتگو از ایجاد زیرساختها و بسترهای لازم برای ورود گردشگران بویژه گردشگران کشور همسایه یعنی عراق گفتند و تلاش کردند ابهامات پیش روی شهروندان را برطرف کنند.    

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۱۴۴۷/تاراجی_در_راه_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: