Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:28:19 GMT

اعلام آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده در زلزله خراسان‌رضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۱۳۳۰۰/اعلام_آمادگی_وزارت_آموزش_و_پرورش_برای_بازسازی_مدارس_آسیب_دیده_در_زلزله_خراسان_رضوی

«منصور مجاوری»، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش که به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش جهت حضور در مناطق آسیب‌دیده از زلزله به خراسان‌رضوی سفر کرده است در جلسه‌ای فوق العاده با مسئولین استانی در خصوص کمک‌های وزارت جهت بازسازی مدارس آسیب‌دیده اعلام آمادگی کرده و قول مساعد داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، «علیرضا کاظمی» در جلسه بررسی وضعیت مدارس آسیب‌دیده در زلزله استان که با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش عصر دیروز(دوشنبه 21 فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: پس از وقوع زلزله بلافاصله اکیپ‌های جداگانه‌ای با حضور معاونین و مشاورین مدیرکل به مناطق آسیب‌دیده از زلزله اعزام شدند و ضمن دلجویی از دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء وضعیت مدارس به‌صورت میدانی بررسی شد، هم‌چنین با همکاری ناظران اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به‌صورت فنی گزارش کاملی از وضعیت مدارس تهیه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اغلب مدارس آسیب‌دیده در زلزله قدمتی بالای 40 سال داشته‌اند و ساختمان مدارسی که حداقل نکات ایمنی ساخت و ساز در آن‌ها رعایت شده است آسیب ندیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی به سرعت سالن‌های ورزشی خود را در سطح مشهد و شهرستان‌ها در اختیار مردم قرار دادیم و بیش از 8000 نفر از شهروندان در این فضاها اسکان یافتند.

کاظمی حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان در مدارس آسیب‌دیده را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و افزود: باتوجه به این‌که بر اثر وقوع زلزله آسیب‌های روحی و روانی برای دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی ایجاد شده بود، در راستای کاهش این آسیب‌ها مشاورین مجرب باعنوان سفیران آرامش در این مدارس حاضر شدند.

وی با بیان این‌که بازسازی مدارسی که بر اثر زلزله آسیب‌های جزئی دیده‌اند از اقدامات مهم پیش‌روی ماست، گفت: با بهره‌گیری از اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین عملیات اجرایی بازسازی فضاهای آموزشی و پرورشی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند، به سرعت انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به پیش‌بینی فضاهای موقت جهت تشکیل کلاس‌های درس، تصریح کرد: کلاس‌های درس در چادرهای آماده‌سازی شده از روز شنبه 19فروردین با حضور معلمان و دانش‌آموزان برگزار شده تا در هفته‌های پایانی سال تحصیلی از عقب‌ماندگی دانش‌آموزان از مرحله آموزش جلوگیری شود.

وی گفت: کمک‌های ویژه برای دانش‌آموزان و «مدیر آموزگاران» در نظر گرفته شد و کمک‌های وزارت آموزش و پرورش هم در ابتدا بین 24 کلاس در 15 روستا از بخش رضویه که دارای 300 دانش آموز است در قالب کیف، کفش، لباس گرم، نوشت افزار، مواد غذایی و... توزیع شد.

دکتر «قاسمعلی خدابنده»، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز در این جلسه، اظهار کرد: روستاهای فریمان، سرخس، تربت‌جام، صالح‌آباد و بخش رضویه مشهد بیشترین آسیب را در زلزله هفته گذشته دیده‌اند.

وی افزود: در قالب اکیپ‌هایی جداگانه از وضعیت مدارس مناطق آسیب‌دیده از زلزله روستاهای چشمه، دو قلعه براشک، الغور، شهر سفیدسنگ در فریمان و روستاهای موسی‌آباد، یکه پسته، چاه مزار سفلی و چاه مزار علیا در تربت‌جام، رضویه مشهد و احمدآباد بازدید به عمل آمد و گزارش دیگر مناطق از جمله صالح آباد نیز دریافت شد.

مسئول ستاد پیشگیری از بحران آموزش و پرورش خراسان‌رضوی برگزاری جلسات مستمر با ستاد مدیریت بحران استانداری و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را دیگر اقدامات انجام شده طی روزهای گذشته برشمرد و ادامه داد: کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه برای همکاران آسیب‌دیده در زلزله نیز در نظر گرفته شده است.

«منصور مجاوری»، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش که به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش جهت حضور در مناطق آسیب‌دیده از زلزله به خراسان‌رضوی سفر کرده است نیز در این جلسه در مورد کمک‌های وزارت جهت بازسازی مدارس اعلام آمادگی کرده و قول مساعد داد.

روز چهارشنبه، 23 فروردین‌ماه «مجاوری»، نماینده وزیر آموزش و پرورش از مناطق آسیب‌دیده فریمان و تربت‌جام بازدید می‌کند و 250 بسته کمک‌های وزارت آموزش و پرورش در میان دانش‌آموزان این مناطق توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۳۳۰۰/اعلام_آمادگی_وزارت_آموزش_و_پرورش_برای_بازسازی_مدارس_آسیب_دیده_در_زلزله_خراسان_رضوی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: