Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@05:23:19 GMT

ثبت ١٨٠٠ آثار استان آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۵۲۵۱/ثبت_١٨٠٠_آثار_استان_آذربایجان_شرقی_در_فهرست_آثار_ملی

ثبت ١٨٠٠ آثار استان آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رستمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۳ هزار آثار شناسایی شده در استان وجود دارد که یک‌هزار و ۸۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است، گفت: آثار زیبا و کهن آذربایجان‌شرقی مانند بازار مسقف تبریز، کلیسای سنت استپانوس و روستای کندوان ثبت جهانی شده و در سال ۲۰۱۸ جنگل‌های ارسباران که به عنوان کاندیدای ثبت جهانی معرفی شده نیز به جمع این آثار می‌پیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی درادامه گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده از ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه، شاهد رشد بسیار زیادی در حوزه گردشگری استان آذربایجان‌شرقی بودیم.

وی افزود: این رشد چشمگیر در حوزه گردشگری منجر شد که معاون گردشگری کشور بهار گردشگری را تبریز و آذربایجان‌شرقی نامگذاری کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه معمولا مردم به مسیر‌های سنتی از قبیل: اصفهان، شیراز و مشهد سفر می‌کنند که این موضوع نیز به دلیل معرفی آن‌ها در طول سال‌های متمادی بوده است، گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ و موضوعات مرتبط با آن منجر شد از مقامات استانی تا دستگاه‌های اجرایی، استان و ظرفیت‌های آن را معرفی کنند.

وی ابراز کرد: به واسطه رویداد تبریز ۲۰۱۸ این شهر در تمام دنیا به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام شناسایی شده و آن طور که لازم بوده جاذبه‌های طبیعی و ظرفیت‌های آن در حال معرفی است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۶۰ هزار نفر در روز‌های منتهی به ۱۳ فروردین در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند که نسبت به سال‌های گذشته ٤٠ درصد رشد داشته است که البته بالای ۲۶۰ هزار نفر آن در شهر تبریز اسکان داشتند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: ورود مسافران به تبریز، مراغه، جلفا و کلیبر رشد چشمگیری داشته و این ناشی از معرفی استان است که در سال‌های آتی با ادامه این روند، رشد خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: ۵۲ روستای هدف گردشگری با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مشخص شده که در قالب اقامت‌های بوم‌گردی فعالیت‌های خود را شروع کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به روستای کندوان، کلیبر، خداآفرین و سایر روستا‌هایی است که درخواست آن‌ها در راه حال بررسی بوده و مجوز به آن‌ها سریعا داده می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

اسکان ۴۶۰ هزار نفر در روز‌های منتهی به ۱۳ فروردین در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۲۵۱/ثبت_١٨٠٠_آثار_استان_آذربایجان_شرقی_در_فهرست_آثار_ملی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: