Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@11:24:01 GMT

برنامه راهبردی بر مبنای سند جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۸۴۰/برنامه_راهبردی_بر_مبنای_سند_جامع_پیشگیری_از_آسیب_های_اجتماعی_تدوین_شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان جلسه این کمیته سه‌شنبه، 16 آبان به میزبانی آموزش و پرورش لرستان در سالن گروه‌های آموزشی این اداره‌کل برگزار شد.
در این جلسه، فرید بهرامی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان، گفت: تاکنون اقدامات و فعالیت‌های خوبی در کمیته فرهنگی و پیشگیری صورت گرفته و ضرورت دارد با توجه به میزان شیوع آسیب‌ها در جامعه این اقدامات با رویکرد برنامه‌محوری توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به‌منظور جلوگیری از موازی‌کاری و ایجاد وحدت‌رویه در بین دستگاه‌های ذی‌ربط، ضرورت دارد  برنامه راهبردی بر مبنای سند جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود.
بهرامی بر رویکرد کارشناسی و علمی بودن طرح‌ها و برنامه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: فعالیت‌های پیشگیرانه در چهار حوزه برپایی نمایشگاه، برگزاری همایش، دوره‌های آموزشی و تبلیغات محیطی متمرکز شده است.
وی افزود: طرح‌های اجرا شده در مدارس مشتمل بر طرح مدارس عاری از خطر، طرح مقابله با رفتارهای پُرخطر، طرح‌های اجتماع‌محور با کمک نیروهای محیطی، طرح مراقبت از خود در مدارس ابتدایی، کارگاه‌های  آموزشی ویژه خانواده‌ها، آموزش کارکنان و معلمان، برپایی نمایشگاه‌های سیار و دائمی، برگزاری جشنواره نوجوان سالم، توزیع بسته‌های آموزشی و فرهنگی و طرح همکاری خانه و مدرسه است.
بهرامی در ادامه به ویژه‌برنامه‌های هفته مبارزه با اعتیاد اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم افتتاحیه هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در روز دوشنبه، 22 آبان در دبیرستان دخترانه نرگس شهرستان خرم‌آباد، برگزاری مسابقات جودو بین دانش‌آموزان دختر در روز پنج‌شنبه، 25 آبان، برگزاری مسابقه دومیدانی در سطح مناطق و شهرستان‌ها و اهداء جوایز به نفرات برتر، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ با هدف توانمندسازی و ارتقاء دانش و آگاهی دانش‌آموزان و برپایی نمایشگاه در مدارس استان ازجمله برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا می‌شود.
وی در ادامه به رونمایی از پوستر هفته مبارزه با اعتیاد اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلفی با هدف آگاهی بیشتر دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۸۴۰/برنامه_راهبردی_بر_مبنای_سند_جامع_پیشگیری_از_آسیب_های_اجتماعی_تدوین_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: