Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@03:33:18 GMT

تغییر نگرش مثبت به زندگی؛ مؤلفه‌ای مهم در پیشگیری از آسیب‌ها و بحران‌های

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۸۴۱/تغییر_نگرش_مثبت_به_زندگی_مؤلفه_ای_مهم_در_پیشگیری_از_آسیب_ها_و_بحران_های

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه، در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محیط‌های دانش‌آموزی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته پیشگیری برگزار شد، به تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بحث تقسیم کار ملی با توجه به آسیب‌هایی که در جامعه بروز و ظهور دارد ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیکاری، اعتیاد و طلاق را ازجمله آسیب‌های اجتماعی برشمرد که جوامع با آن روبه‌رو هستند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید دارند که باید دستگاه‌های اجرایی با هم هم‌افزایی و همکاری برنامه‌ریزی کنند تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود و از جزیره‌ای عمل کردن و موازی‌کاری در ادارات جلوگیری شود.
دریکوند تاکید کرد: جوامع پیشرفته دنیا تمام توان خود را معطوف بر این می‌کنند تا شهروندانی سالم تربیت کنند و از آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به سن ازدواج اشاره کرد و گفت: وقتی قانون سن ازدواج را برای دختران و پسران مشخص می‌کند، به این معناست که باید انسان به مرحله‌ای از زندگی برسد تا بتواند برای آینده خود تصمیم منطقی و معقولانه‌ای بگیرد و بتواند برای اداره زندگی خود و خانواده‌اش تصمیمات درستی اتخاذ کند .
وی تغییر نگرش مثبت به زندگی را مؤلفه‌ای مهم در پیشگیری از آسیب‌ها و بحران‌های زندگی عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند و ضرورت دارد سایر دستگاه‌ها هم ورود کنند و دستگاه تعلیم و تربیت را در این رسالت خطیر یاری کنند.
دریکوند به مشخص شدن سهم ادارات مختلف در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای رسیدن به اهداف مشترک هوشمندانه استفاده کرد .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به تنوع و تفاوت نوع آسیب‌ها ی اجتماعی در مناطق کم‌برخوردارو حاشیه‌ای با مناطق برخوردار و مرفه اشاره کرد و افزود: تهدیدات آسیب‌های اجتماعی خاص قشر خاص یا منطقه خاصی نیست و همگان به‌نوعی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، لذا باید با تمام توان خود برای رفع آسیب‌های تلاش کرد.
وی استانداردسازی فضاهای آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموزان را ازجمله اهداف کاربردی در کمیته تقسیم کار ملی عنوان کرد و افزود: افراد برای زندگی سالم در اجتماع نیاز به یادگیری مهارت‌هایی دارند که با تعامل و مساعدت دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.
دریکوند به آموزش کمک‌های اولیه، امداد و نجات، مهارت نه گفتن و مهارت‌های زندگی اشاره کرد و افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عاملی بسیار مهم برای پیشگیری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به شعار سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را نداشتن مهارت‌های زندگی و یا عدم به‌کارگیری این مهارت‌ها برشمرد و تصریح کرد: اگر مهارت‌های زندگی را خلاقیت بدانیم باید راه‌های رسیدن به خلاقیت را آموزش دهیم.
وی نقش خانواده و محیط را در بروز آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد و از تلاش‌های تشکل‌های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تجلیل کرد .
در ادامه فرید بهرامی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در سخنانی به بیان گزارش اقدامات صورت گرفته پرداخت و افزود: طرح تقسیم کار ملی با رویکرد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور 47هزارو 125 دانش‌آموز ابتدایی و دوره اول متوسطه در 754 دبستان و 800 دبیرستان در حال اجراست .
وی افزود: کارگاه‌های آموزشی مختلفی برای دانش آموزان ، خانواده ها و عوامل اجرایی مدارس برگزار شده و تلاش می‌شود تا با توانمندسازی دانش‌آموزان علائم خطرساز در مدارس و جامعه به دقت کنترل شود.
بهرامی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق برای تشریک‌مساعی ادارات، عنوان کرد: باید تمام طرح‌ها و برنامه‌های اجرا شده در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها با پشتوانه و ضمانت اجرایی کمیته استانی پیشگیری عملیاتی شود تا اهداف با سرعت بیشتری محقق شوند .
در ادامه نمایندگان دستگاه‌های عضو و مدیر مؤسسه مردم نهاد باب‌الحوائج به بیان اقدامات خود در این حوزه‌ها پرداختند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۸۴۱/تغییر_نگرش_مثبت_به_زندگی_مؤلفه_ای_مهم_در_پیشگیری_از_آسیب_ها_و_بحران_های را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: