Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@12:33:01 GMT

شهید سید اسماعیل حسینی آبروی محله علی آباد کتول+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۴۸۷/شهید_سید_اسماعیل_حسینی_آبروی_محله_علی_آباد_کتول_تصاویر

شهید سید اسماعیل حسینی آبروی محله علی آباد کتول+ تصاویر

یادواره شهید انقلاب اسلامی حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی با عنوان «آبروی محله» در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین نامه؛ مراسم آبروی محله مقابل منزل شهید حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبروی محله به دنبال قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و معرفی رشادت‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نوجوانان و جوانان است و هر بار در محله یکی از شهدای این شهرستان برگزار می شود.

درباره شهید:

روحانی شهید سید اسماعیل حسینی فرزند سید ابراهیم سال ۱۳۲۸ در روستای ییلاق طاویر دهنه محمد آباد کتول از توابع شهرستان علی آباد کتول متولد شد.

وی معارف اسلامی را در سال۱۳۴۰ در محضر حجّت الاسلام سیّد علی منتظری آموخت و در سال ۱۳۴۴ برای ادامه تحصیل راهی دیار شاه خراسان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شد تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رئوف (ع) علوم حوزوی را فرا گیرد.

سید اسماعیل که آن روزها در کنار تحصیل در پی مبارزات سیاسی انقلابی بود، در سال ۱۳۴۷ برای دیدار با امام خمینی(ره) و ادامه تحصیل به نجف اشرف مهاجرت کرد و یک سال از محضر معمار کبیر انقلاب اسلامی بهره مند شد.

وی در سال ۱۳۵۱ با خواهر یکی از دوستانش ازدواج می کند که محمّد جواد و سمیّه ثمره این پیوند هستند.

سید اسماعیل پس از بازگشت از نجف اشرف رساله امام (ره)، اعلامیه های ایشان را پخش می کرد. اما در سال ۱۳۵۵ فعالیت ها شکل گسترده تری به خود گرفت و با همکاری چند نفر از طلاب جوان، اولین سری نوارهای سخنرانی امام خمینی(ره) را تکثیر و به شهرهای مختلف فرستادند.

وی در ۱۸ دی ماه ۱۳۵۶ در نخستین تظاهرات گرگان نقش فعّالی ایفا کرد و در سال ۱۳۵۷ با همکاری روحانیون مبارز، مردم علی آباد کتول را علیه رژیم بسیج کرد و در ۵ آذر همان سال در تظاهرات بزرگ شهرستان گرگان شرکت کرد که آن درگیری به علّت ضربه مغزی توسط مزدوران طاغوت به بیمارستان روانه شد.

سید اسماعیل پس از چند روز برای معالجه به تهران اعزام و مدتی را هم در آنجا بستری شد اما ضربات وارده به سرِ وی به حدی بود که منجر به شهادتش شد.

پیکر وی به علی آباد منتقل شد، امّا عوامل ژاندارمری تهدید کرده بود که در صورت تشییع جنازه، دست به کشتار می زند و از این رو به ناچار جنازه اش غریبانه به خاک سپرده شد.

روحمان با یاد شهدا شاد

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۴۸۷/شهید_سید_اسماعیل_حسینی_آبروی_محله_علی_آباد_کتول_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: