Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@14:44:41 GMT

23آبان، روزی برای توجه به بیماری خاموش قرن

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۸۴۵/۲۳آبان_روزی_برای_توجه_به_بیماری_خاموش_قرن

23آبان، روزی برای توجه به بیماری خاموش قرن

دیابت یکى از شایع‌ترین بیمارى‌هاى مزمن است که بشر را گرفتار کرده است. 24 نوامبر، ​برابر با 23 آبان روز جهانی دیابت است،​روزی برای آگاهی بخشی در مورد خطرات این بیماری خاموش

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ امروز، ​پیام هایی در خصوص روز دیابت در فضای مجازی وکانال های تلگرامی  درحال جابجا شدن و باز نشر است،​که خوب است، کاربران به سادگی از این پیام مهم نگذرند  و خیلی بیشتر از سایر پیام ها به آن توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته سلامت امروز نگاهی دارد به روز جهانی دیابت که خواهید خواند.

در حالیکه در سال ۲۰۰۳ تعداد مبتلایان به بیماری دیابت در سراسر جهان ۱۹۴ میلیون نفر تخمین زده مى‌شد. پیش بینى مى‌شود که این رقم تا پایان سال ۲۰۲۵ در نتیجه طولانى شدن عمر مفید افراد، سبک زندگى بى‌حرکت و غیرفعال و تغییر الگوهاى رژیم غذایى به ۳۳۳ میلیون نفر برسد.
۱۴ نوامبر برابر با 23 آبان هر سال به نام روز جهانى دیابت خوانده مى‌شود. هر سال شعار خاصى براى این روز در نظر گرفته مى‌شود.از سال ۲۰۰۱ مضمون این شعارها به عوارض دیابت اختصاص یافته است.
چهاردهم نوامبر، سالگرد تولد "فردریک بانتینگ" کاشف انسولین، اولین بار در سال 1991با همکاری بنیاد بین‌المللی دیابت (IDF) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است. هدف از نامگذاری چنین روزی افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این پدیده روزافزون است.
مجمع عمومی سازمان ملل در 20 دسامبر 2006 با تصویب قطعنامه برجسته و منحصر به فرد، دیابت را "یک بیماری مزمن و ناتوان کننده با هزینه های هنگفت“ معرفی کرد که خانواده‌ها، دولت ها و کل جهان با آن مواجه است. بر اساس قطعنامه سازمان ملل، چهاردهم نوامبر (23 آبان ماه) روز جهانی دیابت اعلام شد. این سازمان با پذیرش روز جهانی دیابت و برجسته کردن خطرات جهانی این بیماری، تعهد خود را برای مبارزه با دیابت نشان داده است.
برای اعلام تصویب روز جهانی دیابت از سوی سازمان ملل و نیز جهت تأکید بر مبارزه برای پیشگیری از دیابت، استفاده از یک دایره به عنوان نشان «همه با هم برای دیابت»، تصویب شد. دایره یک نمادِ ساده است که به راحتی می توان آن را پذیرفت و استفاده کرد. در تمام ِ فرهنگ ها دایره، نشـانه زندگی و سلامتی است و معنی این نماد نیز این است که فشارهای سخت و شدید، نتیجه مثبت دارد. رنگ آبی، تجسم آسمان است که همه ملت ها را متحد می کند، دایره آبی دیابت، نشان اتحاد جهانی برای مبارزه علیه دیابت است!

متخصصان می گویند: دیابت همیشه ارثی نیست، گاهی از بشقاب غذا شروع می شود. مراقب آنچه می خوریم باشیم ...

در اینفوگرافی ارائه شده،​ با انواع دیابت و راه های پیشگیری آن  آشنا می شوید.. دیابت را جدی بگیریم، ​بیشتر از پیش 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۸۴۵/۲۳آبان_روزی_برای_توجه_به_بیماری_خاموش_قرن را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: