Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@08:31:04 GMT

واقعه زنان محله نوغان در روز شهادت امام رضا علیه السلام + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۳۹۳۰/واقعه_زنان_محله_نوغان_در_روز_شهادت_امام_رضا_علیه_السلام_فیلم

واقعه زنان محله نوغان در روز شهادت امام رضا علیه السلام + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مکان‌ها و زمان‌هایی که زنان گوی سبقت همت را از مردان مرد ربودند، مراسم تشییع پیکر وجود نازنین مولا امام رضا(ع) بود که زنان محله نوغان، یکی از محله‌های بسیار کهن خراسان، آن زمان که از تاریخچه مشهد اثری و خبری نبود، حماسه آفریدند.

۱۲۰۰ سال پیش با شهادت غریبانه امام رئوف حضرت ثامن الحجج(ع) زنان نوغان هنگامی که از شهادت مولا امام رضا(ع) با خبر شدند، با بخشیدن مهریه‌های خود به شوهرانشان، اجازه گرفتند تا در آن هنگامه غمبار و حزن انگیز که سلاله پاک رسول خدا(ص) به زهر مأمون عباسی تا عرش عروج کرده بود، شاخه‌های گلی را تهیه دیده و برای عرض ارادت به امام الرئوف(ع) راهی تشییع پیکر شدند و بسیار پرشکوه در این مراسم جانسوز و جانگداز شرکت جستند و این کار نیک غریب نوازی و مهمان نوازی را برای خود به ثبت رساندند، اقدامی که برای همیشه تاریخ ماندگار بوده و خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان نوغان نخستین کسانی بودند که مویه کنان در جوار پیکر پاک فرزند فاطمه(س) حاضر شدند و پرپر شدن لاله باغ مصطفی(ص) را به مادرش زهرا(س) تسلیت گفتند و امروز زنان نوغان با آمدن سی‌ام صفر شیون می‌کنند، اشک می‌ریزند و در رثای مظلومیت شهیدی که امیر مهربانی بود و توسط شقی‌ترین مردم، فرسنگ‌ها دور از وطن، به شهادت رسید، خون می‌گریند.

بیشتر بخوانید: شور عاشقان امام رضا(ع) برای پیاده روی تا حرم، باوجود سختی‌های بسیار + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   عزاداری بانوان برای امام رضا(ع) + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۹۳۰/واقعه_زنان_محله_نوغان_در_روز_شهادت_امام_رضا_علیه_السلام_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: