Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:45:06 GMT

قیمت مرغ در اهواز 30 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۵۹۸۰/قیمت_مرغ_در_اهواز_۳۰_درصد_کاهش_یافت

قیمت مرغ در اهواز 30 درصد کاهش یافت

اهواز - ایرنا - با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و فروکش کردن بهای برخی اقلام پرمصرف، قیمت مرغ تازه آماده طبخ در اهواز حدود 30درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا بهای هرکیلوگرم مرغ تازه در بازار خرده فروشی های اهواز روز پنجشنبه بین 77 تا 79هزار ریال عرضه شد.
قیمت مرغ تازه در ایام تعطیلات نوروزی در اهواز تا 98 هزار ریال نیز رسیده بود که این مساله سبب نارضایتی برخی شهروندان به خصوص قشرهای آسیب پذیر و حقوق بگیر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدنور الله حسن زاده رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در روزهای آینده بهای بسیاری از اقلام پرمصرف مردم همچون مرغ متعادل می شود.
وی افزایش برخی اقلام پرمصرف در ایام نوروزی را افزایش تقاضا عنوان کرد.
در پی متعادل شدن عرضه و تقاضای مرغ ، در بسیاری از شهرهای استان خوزستان همچون بهبهان و سوسنگرد کاهش قیمت مرغ نیز گزارش شده است.
در همین حال اداره کل پشتیبانی امور دام استان خوزستان اعلام کرد: مرغ منجمد همچنان به قرار هرکیلوگرم 62هزار ریال بدون محدودیت در فروشگاههای زنجیره ای و معتبر استان عرضه می شود.
افزایش قیمت مرغ تازه در ایام تعطیلات نوروزی سبب گرایش مردم به مصرف مرغ منجمد که در چند ماه اخیر هیچ گونه افزایشی نداشت ، شده بود.
بهای تخم مرغ داخلی نیز از روز چهارشنبه در اهواز روند کاهشی به خود گرفت و هر شانه تا 120هزار ریال به فروش رفت.
در عین حال برخی فروشگاه های زنجیره ای در اهواز هر شانه تخم مرغ وارداتی را به بهای 126هزار ریال عرضه می کنند ولی توزیع آن در شهرهای استان گسترده و فراگیر نیست.
بنا بر اعلام سازمان دامپزشکی کشور ، بهای تخم مرغ داخلی در خرداد ماه امسال با افزایش تولید کاهش خواهد یافت و احتمال صادرات آن نیز وجود دارد.
شیوع آنفلوآنزای مرغی در پائیز پارسال ، سبب کاهش تولید تخم مرغ و متعاقب آن افزایش قیمت این فراورده پرمصرف در بازار داخلی شده بود و دولت را مجبور به واردات تخم مرغ از ترکیه کرد.
6065/6064

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۹۸۰/قیمت_مرغ_در_اهواز_۳۰_درصد_کاهش_یافت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: