Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@22:40:36 GMT

توجه به معنویت و فرهنگ دینی؛ مهمترین عوامل در تقویت سلامت روانی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۰۳۳/توجه_به_معنویت_و_فرهنگ_دینی_مهمترین_عوامل_در_تقویت_سلامت_روانی

توجه به معنویت و فرهنگ دینی؛ مهمترین عوامل در تقویت سلامت روانی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران رقیه رحمانی، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی مازندران امروز 27 فروردین ماه در کارگاه آموزشی رویکرد اجتماع محور مراکز سلامت روان محلی استانهای منطقه 4 شامل خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران گفت: اولین اقدام برای ایجاد سلامت روانی در جامعه اعتمادسازی مشاوران بهزیستی در بین خدمات‌گیران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم با افزایش سواد سلامت روانی افراد مشکلات اجتماعی آنها را به صورت جامعه محوری حل کنیم، افزود: مراکز سلامت روان با آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره در قبل و بعد از ازدواج ومی‌تواند ما را در رسیدن به اهداف کمک کند.معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم مشارکت های مردمی را در برنامه‌های خودمان داشته باشیم، تصریح کرد: : یکی از اقدامات مهم در رویکرد اجتماع محور ایجاد ارتباط سالم در جامعه است.وی توجه به معنویت و فرهنگ دینی را مهمترین عوامل مهم در تقویت سلامت روانی دانست و افزود: همه کارکنان و مشاوران مراکز سلامت باید تلاش کنند تا بر اساس شرح وظیفه مشخص شده فعالیت کنند و مطالبه‌گر نیازهای مردم باشند.
رحمانی سرمایه اجتماعی مراکز سلامت را همان روابط سالم کارکنان و مشاوران این مراکز با سازمان‌های دولتی و غیردولتی و افراد جامعه دانست و اظهار کرد: در فرایند سلامت با رویکرد اجتماع محور ابتدا باید به اولویت بندی مشکلات بپردازیم و در افزایش توانمندسازی افراد تلاش کنیم.وی با بیان اینکه باید آگاهی از حقوق شهروندی را در افراد افزایش دهیم، افزود: ارتقا کیفی افراد و کاهش آسیب اجتماعی و توانمندسازی و هم افزایی بین دستگاه‌ها، یافتن تعاریف درست و واحدی از مفاهیم سلامت و بهره‌گیری از تجارب یکدیگر از اهداف این کارگاه است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۰۳۳/توجه_به_معنویت_و_فرهنگ_دینی_مهمترین_عوامل_در_تقویت_سلامت_روانی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: