Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@09:10:29 GMT

افزایش صادرات خوشه رب گوجه و شوریجات فارس

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۰۴۰/افزایش_صادرات_خوشه_رب_گوجه_و_شوریجات_فارس

افزایش صادرات خوشه رب گوجه و شوریجات فارس

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از افزایش 20درصدی صادرات محصولات خوشه صنعتی و کنسرسیوم صادراتی رب گوجه و شوریجات فارس خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، شاهپور قنبری در بازدید از برخی واحد های صنعتی عضو خوشه رب گوجه و شوریجات فارس در منطقه سیدان شهرستان مرودشت با اشاره به فعالیت های انجام شده در این خوشه در سه سال اخیر گفت:در این مدت با حمایت های شرکت شهرک های صنعتی فارس و همکاری ذینفعان عضو خوشه برنامه های مختلفی در حوزه های تولید ،بازار،ارتقا فناوری و صادرات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم صادراتی واحدهای عضو خوشه صنعتی رب گوجه و شوریجات فارس در سال گذشته گفت:در قالب این کنسرسیوم برنامه هایی در زمینه بازاریابی در کشورهای جدید هدف صادراتی نظیر روسیه و آسیای میانه انجام که با به ثمر رسیدن این تلاش ها ،در سال گذشته اعضای کنسرسیوم موفق به صادرات بیش از 2هزارتن محصولات خود شدند که این روند امسال نیز تداوم خواهد داشت و پیش بینی های ما رساندن این میزان صادرات به دوبرابر میزان پارسال است. قنبری با اشاره به اینکه علاوه بر روسیه و کشورهای آسیای میانه صادرات محصولات خوشه رب گوجه و شوریجات به کشورهای منطقه نظیر عراق ،افغانستان ،امارات و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام می شود گفت:کشورهای هدف صادراتی که قبل از فعالیت خوشه 9کشور بود در حال حاضر به 14کشور افزایش یافته و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و انجام فعالیت های توسعه بازار این میزان امسال افزایش خواهد یافت. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس ایجاد مرکز تجاری کنسرسیوم رب گوجه و شوریجات فارس در کشور روسیه را از مهمترین برنامه هایی اعلام کرد که با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران انجام خواهد شد. وی هدف از تشکیل کنسرسیوم صادراتی را هم افزایی منابع و ظرفیت های موجود در صنایع خوشه صنعتی رب گوجه و شوریجات به منظور توسعه بازار خارجی بویژه در کشور روسیه اعلام کرد و گفت: در این خصوص تاکنون 125 کارخانه تولیدی رب گوجه ،ترشیجات و شوریجات با اشتغالزایی 6500نفر در فارس فعالیت دارند. قنبری ابراز امیدواری کرد: با فعالیت این کنسرسیوم صادراتی واحدهای صنعتی عضو بتوانند در قالب برند مشترک تولیدات کنسروی استان فارس محصولات با کیفیت و متنوعی را روانه بازارهای هدف کنند. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه در راستای برنامه های توسعه خوشه صنعتی رب گوجه و شوریجات فارس عارضه های صنایع عضو این خوشه شناسایی شده است گفت: یکی از راه های اصلی افزایش ظرفیت تولید کارخانجات تولید کننده رب گوجه در استان اصلاح استاندارد فعلی محصول فرآوری شده از گوجه است که در این زمینه با اختصاص اعتبار از سوی شرکت شهرک های صنعتی فارس ،گروهی از دانشگاه شیراز به منظور بررسی و تدوین استاندارهای جدید پوره ،کار مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده ای را انجام و نتایج به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ارسال شده است. قنبری اظهار امیدواری کرد:با تایید این استانداردها و اعمال آنها شاهد افزایش 30درصدی تولید رب گوجه و افزایش 20درصدی در اشتغال واحد های تولیدی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۰۴۰/افزایش_صادرات_خوشه_رب_گوجه_و_شوریجات_فارس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: