Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:24:36 GMT

تولید گوجه فرنگی در شیروان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۰۹۳/تولید_گوجه_فرنگی_در_شیروان_افزایش_یافت

تولید گوجه فرنگی در شیروان افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال، تولید گوجه فرنگی نسبت به پارسال در شهرستان شیروان 15 درصد افزایش یافت.

محمد نقی کاظمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی 96-95، 11 هزار و 285 تن محصول گوجه فرنگی از سطح مزارع شیروان برداشت شد که امسال این میزان به 14 هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سطح زیر کشت پارسال گوجه فرنگی در شیروان را 350 هکتار دانست و گفت: امسال سطح زیر کشت این محصول 370 هکتار است.
کاظمیان با بیان اینکه 12.5 درصد سطح زیر کشت گوجه فرنگی استان مربوط به این شهرستان است افزود: کشت این محصول در شیروان از اوایل فروردین ماه آغاز می شود و برداشت آن تا اواخر مهرماه ادامه دارد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به کاهش ارزش ریال در سال جاری، صادرات این محصول امسال افزایش پیدا کرد که این امر موجب افزایش رقابت شد.
کاظمیان با اشاره به اینکه این محصول پرآب طلب است افزود: با توجه به شرایط خشکسالی در چند سال اخیر، امسال کشت نشایی این محصول گسترش پیدا کرد زیرا که کشاورزان از دستگاه نشاکار، مالچ پلاستیکی(نایلون) و سیستم آبیاری تحت فشار استفاده کردند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت واقع در 60 کیلومتری شرق بجنورد افزون بر 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۰۹۳/تولید_گوجه_فرنگی_در_شیروان_افزایش_یافت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: