Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:43:36 GMT

آیین مذهبی دسته های عزاداری و سینه زنی در بیجار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۸۶۱۱/آیین_مذهبی_دسته_های_عزاداری_و_سینه_زنی_در_بیجار_برگزار_شد

آیین مذهبی دسته های عزاداری و سینه زنی در بیجار برگزار شد

سنندج - ایرنا – آیین مذهبی دسته های عزاداری و سینه زنی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور هیات های مذهبی و اقشار مختلف مردم بیجار در خیابان ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ولایت مدار، مذهبی و عاشقان و دلسوختگان اهل بیت پیامبر (ص)، روز دوشنبه، با اجتماع در مقابل حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر بیجار، به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دسته های عزاداری با نظم خاص و با حضور مداحان برجسته و به اقامه عزاداری در خیابان های سطح شهر بیجار پرداختند و سپس نماز ظهر و عصر را در حسینیه این شهر اقامه کردند.
مداحی، سینه زنی و ذکر مصیبت و فضایل امام جعفر صادق(ع) توسط روحانیون و مداحان از جمله برنامه های اجرا شده در شب گذشته و امروز مردمان بیجار بود.
شیعیان و عاشقان و دلدادگان شهرستان بیجار با برپایی مراسم دسته روی و سوگواری در سالروز شهادت بنیانگذار مکتب جعفری ، ارادت خود را به خاندان اهل بیت (ع) را نشان دادند
هیأت مذهبی در برخی از شهرهای حسن آباد، بابارشانی، پیرتاج و بسیاری از روستاها اقدام به برپایی آیین دسته عزاداری جوانان و پیر غلامان به صورت زنجیر زنی پرداختند و عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.
مدیر حوزه علمیه حضرت امام صادق(ع) بیجار در حاشیه آیین دسته عزاداری به خبرنگار ایرنا گفت: اقشار مختلف مردم علاوه بر حضور امروز در آیین مذهبی دسته های عزاداری، در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز در تمامی مساجد شهری و روستایی بیجار، حضور داشته و به عزاداری پرداختند.
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه تر و گسترده تر مراسم و مناسبت های مذهبی، عزاداری و شادی ائمه اطهار و معصومین(ع)، برای آشنایی هرچه بیشتر نسل های چهارم و پنجم انقلاب اسلامی با ارزش های مذهبی و دین اسلام تاکید کرد.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در این روز اضافه کرد: نصب پارچه و بنرهای مشکی در معابر و میدان های شهری در این ایام از سوی کسبه و بازاریان، ادارات و نهادها بالاخص شهرداری لازم و ضروری است.
مدیر حوزه علمیه حضرت امام صادق (ع) اظهار داشت: برگزاری با شکوه مراسمات مذهبی ویژه ائمه اطهار(ع) نقش مهمی در ترویج فرهنگ و سیره این بزرگواران در جامعه و بخصوص در رشد و تربیت نسل نوجوان خواهد داشت.
شهرستان بیجار با 89 هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان واقع شده است.
7350/ 3020

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۸۶۱۱/آیین_مذهبی_دسته_های_عزاداری_و_سینه_زنی_در_بیجار_برگزار_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: