Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@10:11:42 GMT

عملیات فنس کشی محل دفن زباله های شهر نهاوند در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۴۳۲/عملیات_فنس_کشی_محل_دفن_زباله_های_شهر_نهاوند_در_حال_انجام_است

عملیات فنس کشی محل دفن زباله های شهر نهاوند در حال انجام است

معاون فرماندار نهاوند گفت: با تلاش و پیگیری مجموعه مدیریت شهری محل دفن پسماند شهر نهاوند در حال زیرسازی، فنس‌کشی و محصور شدن است که بخش عمده فنس‌کشی هم انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرو،سیدرضا سلامتی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان نهاوند، گفت: فنس‌کشی محدوده موردنظر با هدف جلوگیری از ورود افراد متفرقه، پراکنده شدن زباله به اطراف و انتشار آلودگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روشن و مبرهن است که شیوه دفن زباله در نهاوند بعد از گذشت سال‌ها تا حدودی در حال استانداردسازی است اما نباید از این نکته غافل ماند که محل دفن زباله در نهاوند به علت نزدیکی با سکونتگاه‌های شهری و روستایی، رعایت نکردن حریم قانونی با شهر و گازهای سمی حاصل از احتراق زباله‌ها در محل دفن زباله‌ها که بنا بر اظهار کارشناسان ۴۰۰ هزار برابر سیانور سمی است، می‌تواند تهدید جدی زیست‌محیطی و علیه بهداشت عمومی برای شهروندان به شمار آید.

سلامتی با بیان اینکه مدیریت پسماند باید به دنبال تدابیر اصولی و اساسی باشد، اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر و تا قبل از راه‌اندازی سایت دفن اصولی زباله در جنوب استان، زیرساخت‌ها و بستر لازم در نهاوند فراهم شود تا بعد از راه‌اندازی این سایت، نهاوند نیز به موازات سایر شهرهای استان بتواند زباله تولید شده را به راحتی به این سایت انتقال دهد تا برای همیشه پرونده زباله و خطرات ناشی از تولید سم آن در نهاوند نیز مختومه شود که این مسأله بی‌شک به همپوشانی و تعامل محیط زیست و شهرداری بستگی دارد و تنها در این صورت است که می‌توان ادعا کرد معضل زیست‌محیطی زباله در نهاوند نیز همپای سایر شهرهای استان حل شده است.

معاون فرماندار نهاوند گفت: محل دفن زباله نباید نزدیک حریم شهری باشد و باید با حریم‌های مسکونی روستایی حداقل ۱۵۰۰ متر و از سکونتگاه‌های شهری حداقل ۲ هزار متر فاصله داشته باشد.

وی تصریح کرد: فنس‌کشی محیط فعلی دفن زباله‌ها یکی از ضروریات است که اگر چه پس از مهلت ۱۵ روزه‌ای که برای این امر مهم به شهرداری داده شد نتوانسته است کار را به اتمام برساند اما حالا شهرداری قراردادی با پیمانکار انعقاد کرده و در حال انجام کار است که با توجه به روند کاری که در موعد مقرر ۱۵ روزه داشتند حدود ۱۵ درصد کار پیشرفت داشته است.

سلامتی گفت: احتراق زباله‌ها و دود ناشی از آن یکی از خطرسازترین تهدیدات زیست‌محیطی است که در این مدت ۱۵ روزه شهرداری توانسته تاحدودی کار را پیش ببرد و با خاکریزی تا حدودی آلودگی و این دود را مهار کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۴۳۲/عملیات_فنس_کشی_محل_دفن_زباله_های_شهر_نهاوند_در_حال_انجام_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: