Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@08:28:31 GMT

کارن همایون فر هنرمندی که سیمرغ بلورین بهترین موسیقی را در کارنامه دارد + عکس

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۵۶۲/کارن_همایون_فر_هنرمندی_که_سیمرغ_بلورین_بهترین_موسیقی_را_در_کارنامه_دارد_عکس

کارن همایون فر هنرمندی که سیمرغ بلورین بهترین موسیقی را در کارنامه دارد + عکس

خبرگزاری میزان- در گزارش زیر به زندگی شخصی و حرفه ای کارن همایون فر آهنگساز نگاهی داشته ایم. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کارن همایون فر آهنگسازی مشهور و حرفه ای است که با خلق آثار بی نظیر، در ذهن مخاطبان موسیقی ماندگار شده است.
کارن همایون فر در سال ۱۳۴۸ تهران متولد شد.

او خود در مصاحبه با برنامه تلویزیونی هفت به این نکته اشاره داشت که نامش یک نام ایرانی برگرفته از شاهنامه فردوسی است و تلفظ صحیح آن کارَن می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او از شش سالگی مشغول فراگیری پیانو و تئوری موسیقی در خانواده بهبود شد. وی پس از اتمام تحصیلات دبیرستان برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی به انگلستان و سپس به ترکیه رفت.
در انگلستان وارد مدرسه موسیقی بیلکنت شد و بعد از آن در کنسرواتوآر موسیقی «هاجِد تپهٔ» آنکارا، به تحصیلات تکمیلی خود ادامه داد. طی این مدت به صورت خصوصی از محضر استادان نامدار موسیقی کلاسیک ترکیه از جمله «حیکمَت شیمشَک»، «کمال اَروغلو» و «انور توفان» بهره برد و فراگیری اصول هارمونی، کُنتر پوآن، فُرم و تکمیل نوازندگی پیانو را ادامه داد. همایون فر از سال ۱۳۷۴ به آهنگسازی فیلم مشغول می‌باشد.
او تاکنون برای بیش از هفتاد فیلم و سی سریال تلویزیونی موسیقی متن ساخته است. او در سال‌های ۱۳۸۶ و ۸۷ در جشن خانهٔ سینما برای فیلم‌های «ژانی‌گه‌ل» (جمیل رستمی) و «خاک آشنا» (بهمن فرمان‌آرا) تندیس بهترین موسیقی متن را دریافت کرده‌است.
و در سال ۱۳۸۷ برای موسیقی فیلم «زادبوم» (ابوالحسن داوودی) و ۱۳۸۹۹ برای فیلم «جرم» (مسعود کیمیایی) سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده‌است.
در سال ۱۳۹۰ آلبومی بنام «سرانجام» شامل مجموعه آثار وی برای موسیقی متن فیلم‌های جرم، خاک آشنا، زادبوم، گزارش یک جشن، سوت پایان، قصهٔ پریا، یکی از ما دو نفر و … در سال ۱۳۹۲ آلبوم «گذشته، حال استمراری» شامل موسیقی متن سریال‌های سفر سبز، حلقه سبز و فیلم‌های سلطان، آکواریوم، برف روی کاجها، پل چوبی و … منتشر شده است.
آلبوم خاطرات مبهم حاصل همکاری وی با رضا یزدانی می‌باشد و موسیقی آلبوم «دوستت دارم» در چهار حلقه، دکلمه و شعر احمدرضا احمدی، از آثار اوست.

او در فیلم های زیر به بازیگری پرداخته است:
• اسب حیوان نجیبی است (۱۳۸۹)
• ردپای گرگ (نقش خیلی کوتاه، ۱۳۷۱)
• صاحبدلان (۱۳۸۵)
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۵۶۲/کارن_همایون_فر_هنرمندی_که_سیمرغ_بلورین_بهترین_موسیقی_را_در_کارنامه_دارد_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: