Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@05:41:51 GMT

پیشگیری از آلزایمر با قدم زدن و یادآوری خاطرات کودکی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۵۷۰/پیشگیری_از_آلزایمر_با_قدم_زدن_و_یادآوری_خاطرات_کودکی

محققان تلاش دارند با استفاده از روش قدم زدن و یادآوری خاطرات دوران جوانی و کودکی به سالمندان کمک کنند به آلزایمر مبتلا نشوند.

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیما،محققان آمریکایی تلاش دارند با استفاده از روش قدم زدن و یادآوری خاطرات دوران جوانی و کودکی به سالمندان کمک کنند به آلزایمر مبتلا نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا دست کم آغاز فرایند از دست دادن حافظه را در این افراد حتی المقدور به تعویق اندازند.

دانلود
دانلود تصویر

محققان در آمریکا در حال آزمایش روشی برای به تعویق انداختن روند از دست رفتن حافظه و بروز بیماری آلزایمز در افراد سالخورده هستند. در این روش، این افراد به همراه چند تن از اعضای جوانتر در خانواده شان به شهرها و محله هایی برده می شوند که در دوران جوانی و کودکی در آنجا زندگی می کردند. سپس آنان با همراهانشان در خیابان ها و کوچه های این محله ها قدم می زنند و با استفاده از عکس های قدیمی تلاش می کنند آن دوران را با تمام تلخی ها و شیرین هایش بار دیگر به خاطر آورند.
این محققان آمریکایی تلاش دارند ببینند آیا حرکات فیزیکیِ قدم زدن در این محله های قدیمی و فعالیت های مغزیِ مربوط به یادآوری خاطرات گذشته ی این افراد باعث بهبود عملکرد بخش حافظه ی مغز و به تعویق افتادن بروز بیماری آلزایمر در افراد سالخورده می شود.
دکتر رایانا کراف، محقق ارشد در دانشگاه بهداشت و علوم اورگان گفت: «قدم زدن برای سلامتی مغز مفید است. ما می دانیم دخیل بودن در فعالیت های اجتماعی نیز برای سلامتی مغز مفید است. ما همچنین به فعالیت های بخش حافظه ی مغز در این تحقیقات کمک می کنیم، زیرا از عکس های تاریخیِ محله های قدیمی برای یادآوری خاطرات گذشته ی افرادِ مورد آزمایش استفاده می کنیم، که از لحاظ فرهنگی نیز باعث خوشحالی و بهبود روحیه ی این افراد می شود. علت نیاز به عکس های تاریخی این است که پس از چندین دهه بافت این محله ها و ساختمان های آن ها ممکن است تغییر کرده باشد.»
رایانا کراف در خاتمه افزود: «این بسیار قدرتمند است که کسی (فردی سالخورده) بگوید من هنوز اینجا هستم. من هنوز بخشی از این جامعه هستم و شما در این محله باز هم مرا خواهید دید. این بسیار مهم است که این افراد ضمن یادآوری خاطرات گذشته در این محله های قدیمی، دوستان جدیدی نیز برای خود پیدا کنند.»
در بسیاری از آزمایش های پیشرو پزشکی، شمار افراد سیاهپوست یا سایر اقلیت های قومی در آمریکا که در این نوع تحقیقات شرکت داده می شوند، بسیار اندک است. از این رو، دانشمندان در این آزمایش های اخیر تلاش دارند، علاوه بر سفیدپوستان، از سالخوردگان سیاهپوست و سایر اقلیت ها نیز برای آزمایش های خود استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۵۷۰/پیشگیری_از_آلزایمر_با_قدم_زدن_و_یادآوری_خاطرات_کودکی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: