Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:10:28 GMT

گردشگری ازمحورهای تاکیدی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۲۵۲/گردشگری_ازمحورهای_تاکیدی_سند_الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت_است

گردشگری ازمحورهای تاکیدی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است

گناوه-ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: گسترش قطب های گردشگری یکی از محورهای مورد تاکید درسند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است که تحقق این مهم نیازمند ایجاد زمینه های مناسب ازجمله تسهیل گری و پرهیز از سخت گیری سلیقه ای نسبت به گردشگران خارجی است.

محمد نادر شریفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری کشور از جمله مذهبی و فرهنگی وجود دارد که می توان از این فرصت ها در جذب توریست خارجی استفاده برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: آسان گیری در قوانین و آداب و رفتار اجتماعی باعث خواهد شد تا گردشگران خارجی با احساس امنیت و آرامش بیشتری به کشور سفر کنند.
شریفی گفت: گردشگری، ثروت پنهان بعضی از کشورها از جمله ایران است که تاکنون نتوانسته ایم از بالقوه به بالفعل در آوریم.
این استاد دانشگاه گفت: با بررسی قوانین و بازنگری آنها و تفویض اختیار و محول کردن تصمیم گیری به مسئولان هر استان و شهرستان در حوزه گردشگری به تناسب موقعیت و قابلیت های موجود مناطق خود از جمله ظرفیت های دینی می توان از این ثروت پنهان جذابیت های فراوانی بویژه برای ورود توریست خارجی که به اقتصاد کشور کمک شایانی می کند، ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه گردشگری حوزه های مختلف اعم از تفریحی، تاریخی و مذهبی دارد، افزود: باید متناسب با هر حوزه، تسهیلات برای گردشگران و یا زائران فراهم کرد.
شریفی اظهارداشت: آسان گیری در قوانین و آداب و رفتار اجتماعی باعث خواهد شد تا گردشگران خارجی با احساس امنیت و آرامش بیشتری به کشور سفر کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه یکی از بندهای دیگر سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت را تمرکز زدایی در ساختار اقتصادی مالی کشور دانست و گفت: اصل تمرکززدایی تجربه موفق برخی کشورها و مبتنی بر خصوصی سازی است که تاکنون در کشور ایران بطور مطلوب عملی نشده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان گرایی های گسترده موجب تصمیم گیری های کلی و ناهمسانی شرایط مناطق مختلف سبب تضییع زمان و درآمدها می شود، گفت: هر اقدام عملی در تمرکز زدایی از نظر زمانی و هزینه ای منجر به پیشرقت اقتصادی ایران اسلامی که از منابع سرشار برخوردار است، خواهد شد.
به گزارش ایرنا، متن کامل سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت در پنج بخش تدوین شده و در آن اهم مبانی و آرمان‌های پیشرفت و اُفق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی آن طراحی شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه 22 مهر دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌ نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه نظرهای مشورتی برای تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.
الگوی پایه، چارچوب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و معرف سیر کلی تحولات مطلوب ایران در عرصه‌ فکر، علم، معنویت و زندگی بسوی تمدن نوین اسلامی ایرانی در نیم‌قرن آینده است.
این الگو با مشارکت گسترده متفکران و صاحب‌نظران ایرانی و بر اساس جهان‌بینی و اصول اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با توجه به مقتضیات اجتماعی و اقلیمی و میراث فرهنگی ایران، بر طبق روش‌های علمی و با استفاده از دستاوردهای بشری و مطالعه آینده پژوهانه تحولات جهانی طراحی شده و شامل مبانی، آرمان‌ها، رسالت، افق و تدابیر است.
6164/6043

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۲۵۲/گردشگری_ازمحورهای_تاکیدی_سند_الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: