Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@16:02:13 GMT

۲ هزار بقعه متبرکه کشور در حال ساخت، تعمیر و بازسازی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۳۱۱/۲_هزار_بقعه_متبرکه_کشور_در_حال_ساخت_تعمیر_و_بازسازی_است

۲ هزار بقعه متبرکه کشور در حال ساخت، تعمیر و بازسازی است

همدان-محمد نوروزپورگفت : ۲ هزار بقعه متبرکه در سطحکشور باز سازی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در حاشیه افتتاحیه موزه وقف امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از وظایف ادارت و امور خیریه استان ها ایجاد موزه برای حفظ آثار تاریخی است، اظهار کرد: ایجاد موزه وقفی برای حفظ و حراست از آثار تاریخی و آشنایی عموم مردم با تاریخ کشور مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همدان یک استان تاریخی است و امامزادگان واجب التعظیم زیادی در همدان وجود دارد، افزود: مردم از قدیم الایام لوازم و ابزاری را وقف امامزادگان کرده اند که باید از آنها به خوبی محافظت کرد.

نوروز پور با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان و متولیان امامزاده عبدالله(ع) تصمیم به افتتاح موزه‌ وقفی گرفته‌اند، ادامه داد: امیدواریم به زودی سالن های دیگر موزه آماده و اشیاء تاریخی امامزادگان سراسر استان در این موزه به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه ۸ هزار بقعه در کشور وجود دارد که ۲ هزار بقعه متبرکه در حال ساخت، تعمیر و بازسازی است، عنوان کرد: بازسازی بقاع متبرکه با کمک مردم و متدینان منطقه و گاهی خارج از کشور که علاقه خاصی به بقاع متبرکه دارند، صورت می‌گیرد.

نوروزپور با بیان اینکه اوقاف تمام استان‌ها را موظف کرده‌ایم که برای هر امامزاده‌ای طرح جامعی داشته باشند و فاز به فاز آن را جلو ببرند، تصریح کرد: مردم می‌توانند در ساخت و بازسازی سالن‌های اطراف امامزادگان نظیر تربت‌خانه‌ها و نمازخانه‌ها کمک‌ کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مردم ما علاقه وافری به امامزادگان واجب‌التعظیم دارند، گفت: سعی ما بر این بوده که امامزاده را به فضای فرهنگی، مذهبی و گردشگری تبدیل کنیم و احداث زائرسرا، شهربازی و سالن‌های فرهنگی را با توجه به قابلیت بقاع متبرکه مورد توجه قرار داده‌ایم.

نوروزپور با بیان اینکه امامزداگان سراسر کشور باید به عنوان قطب مذهبی، فرهنگی و گردشگری مورد توجه قرار گیرند، افزود: خوشبختانه نهضتی ایجاد شده که مردم در تمام عرصه‌ها کمک‌هایی دارند و ما برای تسریع در امور به کمک مردم نیاز داریم.

وی با بیان اینکه دولتمردان نیز ما را در تحقق اهداف یاری کنند، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی یکی از اقدامات مهمی بوده که در جوار امامزادگان در حال اجراست همچنین بقاع متبرکه مربوط به تمام مردم است.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهار، نشاط معنوی، ضیافت الهی و بصیرت عاشورایی در ایام مختلف سال عنوان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر اقدامات توسعه‌ای بقاع متبرکه را به سرانجام برسانیم.

نوروز پور با اشاره به فعالیت مرکز حفظ ملی و مجازی قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه سراسر کشور گفت:بیش از هزار نفر در مرکز مجازی حفظ قرآن کریم استان همدان ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۳۱۱/۲_هزار_بقعه_متبرکه_کشور_در_حال_ساخت_تعمیر_و_بازسازی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: