Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@08:36:13 GMT

دیلمان به فیبر نوری مجهز می شود/ محور سیاهکل به دیلمان آماده استقبال از آنتن تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۲۹۵/دیلمان_به_فیبر_نوری_مجهز_می_شود_محور_سیاهکل_به_دیلمان_آماده_استقبال_از_آنتن_تلفن_همراه

دیلمان به فیبر نوری مجهز می شود/ محور سیاهکل به دیلمان آماده استقبال از آنتن تلفن همراه

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: با تصمیمات اتخاذ شده؛ به زودی عملیات اجرایی فیبر نوری در بخش دیلمان و پیرکوه آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازدرسیاهکل، رسول آموییمدیرکل مخابرات گیلان با حضور در لاهیجان با نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذبیح نیکفر در گفتگو با خبرنگاردرسیاهکلدر رابطه با نتایج این دیدار اظهار داشت: با تصمیمات اتخاذ شده؛ به زودی عملیات اجرایی فیبر نوری در بخش دیلمان و پیرکوه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه کوهستانی سال ها در انتظار اجرایی شدن این پروژه بودند، گفت:با این اقدام؛ سرتاسر مسیر سیاهکل به دیلمان و بخش دیلمان و پیرکوه به پیشرفته ترین سیستم مخابراتی مجهز می شوند و مشکل عدم آنتن دهی این مسیر کوهستانی و توریستی برطرف می شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکلگفت: ایجاد فیبر نوری با هزینه ۲۰ میلیارد ریالی مخابرات گیلان اجرایی می شود و در حفاری و جاگذاری آن نیز توسط کارخانه گیلان سبز دیلمان انجام می شود.

نیکفرتصریح کرد: در عصر ارتباطات؛ دسترسی به اینترنت از جمله خواسته های به حق مردم بخش دیلمان و پیرکوه است که با اجرا شدن این پروژه؛ اینترنت در نقاط مختلف این منطقه کوهستانی در دسترس می باشد.

به گزارشدرسیاهکل،فیبر نوری یا تار نوری رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سرش به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی می‌باشد، با فیبر نوری می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیعتر در مقایسه با کابلهای مسی، و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۲۹۵/دیلمان_به_فیبر_نوری_مجهز_می_شود_محور_سیاهکل_به_دیلمان_آماده_استقبال_از_آنتن_تلفن_همراه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: