Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@06:50:31 GMT

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۳۹۳۵۹/پیام_وزیر_آموزش_و_پرورش_به_مناسبت_هفته_مبارزه_با_اعتیاد_و_آسیب_های_اجتماعی

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش در پیام خود به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: «مدرسه» برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کانون سرمایه‌گذاری است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت «هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی» در سطح مدارس پیامی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این پیام آمده است: «مدرسه» به عنوان نماد آموزش و پرورش رسمی، نهادی است بنیادی که مسؤولیت خطیر هدایت و دستیابی دانش‌آموزان را به سوی کمال و شایستگی‌های پایه بر عهده دارد.

گسترش عوامل مخاطره‌آمیز روانی و اجتماعی که تربیت، هویت و سلامت کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند این نهاد را با چالش‌هایی اساسی، چون رواج سبک‌های زندگی نوپدید، گسترش رسانه‌ها و محصولات و صنایع فرهنگی ضد ارزشی و تربیتی، روبه‌رو کرده است که وزارت آموزش و پرورش برای مواجهه با این چالش‌ها، اقدامات گسترده‌ای انجام داده است شامل «آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان»، «والدین» و «کارکنان» در «زمینه شناخت آسیب‌های اجتماعی» و «شیوه‌های خود مراقبتی در برابر آن»، «ترویج پیام‌های پیشگیری در مدارس از طریق فعالیت‌های گوناگون فرهنگی» و نیز «اجرای برنامه‌هایی برای محافظت از دانش آموزان در معرض خطر» است.

بر این اعتقادیم که «مدرسه» برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کانون سرمایه‌گذاری است و بدین منظور، همدلی و هماهنگی خانواده‌ها، دستگاه‌ها و رسانه‌ها با نهاد مدرسه می‌تواند موجب بهبود نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری، افزایش کارایی و اثربخشی برنامه‌ها، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و سرانجام استقرار یک نظام مراقبت اجتماعی برای دانش‌آموزان شود.

«هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی» در سطح مدارس، فرصتی ارزشمند برای تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها در نهاد مدرسه و شروعی دوباره در جهت گفت‌وگو و همت یکایک افراد جامعه درباره نقش و مسئولیت خطیر اجتماعی خود در برابر کودکان و نوجوانان، شناساندن آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر و شیوه‌های محافظت از آنان و سرانجام «اقدام و عمل» در جهت کاهش این عوامل مخاطره‌آمیز و ترویج پیام‌های پیشگیری در سطح جامعه با مشارکت کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، دستگاه‌ها و رسانه‌هاست.

توفیق همگان به ویژه مسؤولان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت را در انجام این مسؤولیت خطیر از خداوند متعال خواستارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۳۵۹/پیام_وزیر_آموزش_و_پرورش_به_مناسبت_هفته_مبارزه_با_اعتیاد_و_آسیب_های_اجتماعی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: