Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@01:16:47 GMT

منجمد به صحنه برادوی گرما بخشید

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۱۷۴/منجمد_به_صحنه_برادوی_گرما_بخشید

منجمد به صحنه برادوی گرما بخشید

آنچه انیمیشن Frozen (منجمد) را تبدیل به یک پدیده جهانی کرد، عشق خواهرانه و وفاداری آنا و السا بود. انیمیشن منجمد در سال 2013 ساخته شد و خالقان موزیکال جدید برادوی، همان عشقی را که به این انیمیشن وجود داشت با قدرت در صحنه تئاتر به نمایش گذاشتند. مترجم: فرشته کیانی

ایران آنلاین /آنها جانب احتیاط را رعایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که ساختن فیلمی بر اساس داستان قدیمی یک شاهزاده‌ خانم برای دیسنی غیر مرسوم بود، (با خواهرانی سرزنده که به جای ازدواج با شاهزاده‌ای خوش‌سیما، راه شان را در برگشت به سوی یکدیگر پیدا می‌کنند) اما این نمایش موزیکال بازآفرینی متهورانه‌ای از داستان نیست، بلکه بازسازی دوباره‌ای از فیلم برای صحنه است؛ این راهی است مطمئن برای خرسند کردن دوستداران پروپا قرص فیلم. نمایش موزیکال منجمد با وجود اینکه از نظر حال و هوا و طراحی نسبت به نسخه انیمیشن آن، حزن‌آورتر است، اما در طول نمایش که دو ساعت و بیست دقیقه است، لحظات فرحبخش و سرگرم‌کننده بسیاری دارد، همچنین با شخصیت‌های مشابه نسخه انیمیشن دل سینماروها را با آوردن آنها به دنیای سه‌بعدی به دست آورده است.

اما جایی که انیمیشن منجمد صحنه‌های اکشن و طراحی پرتحرک یخ‌زده را به ما نشان می‌دهد، این محصول نمایشی استوار، به کارگردانی مایکل گرندیج انگلیسی و طراحی رقص راب آشفورد، آهنگ‌های بیشتر (12 آهنگ) از زوج ترانه‌سرا، کریستن اندرسون لوپز و همسرش رابرت لوپز ارائه می‌کند. بخش موسیقایی که جنیفر لی، کسی که در انیمیشن منجمد به‌عنوان نویسنده و کارگردان حضور داشت، آن را تهیه کرده دیالوگ‌های همانند بسیاری دارد، اما هر از گاهی آشکارا نگرش فمینیسم را به نمایش می‌گذارد.
شخصیتی در نمایش می‌گوید: «سحر و جادو حاصل خوبی ندارد، بخصوص اگر در دستان یک زن قرار بگیرد.» نگران نباش: او بزودی در مقابل ملکه زانو خواهد زد. در آخر السا حتی شلواری معمولی (اما به وضوح مد روز) به تن می‌کند؛ برای نخستین‌بار در مقام شاهزاده خانمی از دیسنی روی صحنه.
برای افراد ناآشنا یا غیر متخصص (فرض کنید چنین چیزی در این مورد وجود دارد) منجمد ملهم از افسانه «ملکه برفی» نوشته هانس کریستین آندرسن است؛ در حالی که «منجمد» داستان دو شاهزاده است که خواهرند؛ یکی از آنها با قدرتی که در دستانش دارد، همه چیز را منجمد می‌کند. این دو خواهر در کنار هم هستند تا اینکه السا بر حسب تصادف هنگام بازی به خواهرش آنا صدمه می‌زند. آنا بر اثر این آسیب حافظه‌اش را از دست می‌دهد. پس از این اتفاق، والدین‌شان آنها را از هم جدا می‌کنند. زمان می‌گذرد و دخترها بزرگ می‌شوند. حالا السا دستان قدرتمندش را پوشانده است و برای آنا دوری جستن از خواهرش قابل درک نیست.
زمان تاج‌گذاری السا به‌عنوان ملکه جدید، قدرت جادویی‌اش بر او غالب می‌شود و ناخواسته تابستان سرزمینش را به زمستانی سرد تبدیل می‌کند، به‌گونه‌ای که پادشاهی آرندل در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرد که این نمایش نشان می‌دهد، برقرار می‌ماند. آنا که نقش او را ویواکیوس پتی مورین بازی می‌کند، برای برگرداندن خواهرش به خانه رهسپار دیاری دور می‌شود. در این سفر کریستف، مرد یخی، که نقش او را جلانی الادین بازی می‌کند و گوزن شمالی‌اش که نقش او را بازیگری پنهان در لباس حیوان ایفا می‌کند، آنا را همراهی می‌کنند. درست برعکس نقش گوزن شمالی، «اُل آف» آدم‌برفی ابله، عروسک بزرگی است که صداپیشگی و عروسک‌گردانی آن را گِرِگ هیلدرس که کاملاً در صحنه دیده می‌شود، بر عهده دارد.
نقش السا که آن را کیسی لوی ایفا می‌کند و واقعاً در طول نمایش در این نقش بخوبی ظاهر می‌شود، با دو آهنگ جدید، تأثیرگذاری بیشتری پیدا می‌کند؛ یکی ترانه تأمل‌ برانگیز «Dangerous to Dream» و دیگری ترانه قوی «Monster» که در آن او برای لحظه‌ای از خود می‌پرسد آیا دنیا بدون او به سمت بهتر شدن می‌رود؟ بی‌تردید، درست همان‌طور که رابطه السا و آنا کلید موفقیت انیمیشن «منجمد» بود، گیرایی و جاذبه نمایش موزیکال «منجمد» بیشتر به‌دلیل حضور مسحورکننده مارین (بازیگر نقش آنا) و السا است؛ آنها رابطه دو خواهر را قابل درک، دوست‌داشتنی و همراه با بازیگوشی نمایش می‌دهند.
به‌ نحو شایسته‌ای، این با «Let It Go» آهنگ برنده اسکار همراه شده؛ سرودی که سمبل خودباوری و عزت نفس است و لوی (بازیگر نقش السا) آن را می‌خواند و تماشاچیان را از خودبی‌خود می‌کند؛ به‌گونه‌ای که لحظه‌ای در طول اجرا، صدای پرطنین و شورآفرین او میان تشویق بی‌امان تماشاگران گم می‌شود.
همچون «Wicked» (شرور) موزیکال دیگر برادوی که در آن دو زنِ نقشِ اول جوان و قوی حضور دارند، «منجمد» نیز احتمالاً برادوی را در سال‌های آینده به تسخیر خود درخواهد آورد. این نمایش هم‌اکنون در برادوی روی صحنه است./روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۱۷۴/منجمد_به_صحنه_برادوی_گرما_بخشید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: