Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@04:52:50 GMT

سطح کشت نشايي پياز در جغتاي افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۵۰۱/سطح_کشت_نشایی_پیاز_در_جغتای_افزایش_یافت

سطح کشت نشايي پياز در جغتاي افزايش يافت

خبرگزاري آريا - جغتاي- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي جغتاي گفت: امسال از مجموع 160 هکتار مزارع پياز اين شهرستان 70 درصد به روش نشايي کشت شد که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزايش داشته است.

مهدي دستوراني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سطح زير کشت نشايي امسال 112 هکتار و در سال گذشته حدود 56 هکتار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: مديريت مصرف آب، افزايش سطح زير کشت و استفاده همزمان از روش هاي نوين آبياري از مزاياي کشت نشايي محصولات کشاورزي است.
وي با اشاره به آغاز فصل برداشت پياز گفت: در سال زراعي جاري همچون سال قبل 10 هزار و 400 تن محصول پياز از کشتزارهاي شهرستان جغتاي برداشت مي شود و ميانگين برداشت آن 65 تن در هکتار است.
دستوراني افزود: ارقام عمده پياز کشت شده در اين شهرستان زرد و طلايي است و محصول برداشت شده براي مصرف به شهرستانهاي سبزوار، مشهد و جاجرم ارسال مي شود.
شهرستان جغتاي داراي 52 روستا با 23 هزار هکتار کشتزار و باغ است و 9 هزار بهره بردار در بخش هاي کشاورزي، باغداري و دامداري اين شهرستان فعال هستند.
اين شهرستان 50 هزار نفري در 350 کيلومتري غرب مشهد واقع است.
8145/7495 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۵۰۱/سطح_کشت_نشایی_پیاز_در_جغتای_افزایش_یافت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: