Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:44:29 GMT

تاکید برحفظ تنها زیستگاه ماهی آفانیوس گینوئیس در جهان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۴۳۶۶/تاکید_برحفظ_تنها_زیستگاه_ماهی_آفانیوس_گینوئیس_در_جهان

تاکید برحفظ تنها زیستگاه ماهی آفانیوس گینوئیس در جهان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،دادخدا پالیک فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در بازدید از چشمه آبگرم گنو در بندرعباس گفت: تنها زیستگاه ماهی آفانیوس گینوئیس در جهان در چشمه آبگرم گنو بندرعباس باید حفاظت و نگهدداری شود.

وی در تشریح منطقه حفاظت شده گنو واهمیت حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند در این منطقه از مسافران و گردشگران نوروزی خواست در اجرای طرح بی زباله با شعار از خودمان شروع کنیم مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این بازدید نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست منطقه گنو در میان گردشگران کیسه زباله و بروشور آشنایی با مناظق و طرح بی زباله توزیع کردند.

منطقه حفاظت شده گنو یکی از ۹ ذخیره‌گاه زیست‌کره در ایران است که ماهی آفانیوس گینوئیس از خانواده کپور دندان داران یا ماهی گورخری، تنها گونه منحصر به فرد استان هرمزگان درآبگرم گنو زندگی می‌کند.

این ماهی بومی در چشمه آبگرم گنو با درجه حرارت حدود ۴۰ درجه سانتیگراد زندگی می‌کند و از گونه‌های آسیب پذیر محسوب می‌شود و هرگونه آلودگی یا تخریب این زیستگاه موجب نابودی و انقراض این ماهی منحصربفرد می‌شود.

انتهای پیام/ف

حفاظت و نگهدداری تنها زیستگاه ماهی آفانیوس گینوئیس درجهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۳۶۶/تاکید_برحفظ_تنها_زیستگاه_ماهی_آفانیوس_گینوئیس_در_جهان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: