Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@09:14:47 GMT

تبلیغات علوم دینی نباید محدود به مساجد شود/باید از فرصت فضای مجازی و ورزشگاه ها برای تبلیغ دین استفاده کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۴۴۵۶/تبلیغات_علوم_دینی_نباید_محدود_به_مساجد_شود_باید_از_فرصت_فضای_مجازی_و_ورزشگاه_ها_برای_تبلیغ_دین_استفاده_کرد

تبلیغات علوم دینی نباید محدود به مساجد شود/باید از فرصت فضای مجازی و ورزشگاه ها برای تبلیغ دین استفاده کرد

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: ما نباید را تبلیغات را محدود به مساجد کنیم، تبلیغات باید گسترش یابد و از هر فرصتی استفاده کنیم، الان فضای مجازی که تبدیل به وسیله فساد شده باید منقلب کنیم و از این فضا برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید پنجشنبه شب (24 آبان) در آیین گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع محوریت قرآن و نهج البلاغه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: علامه طباطبایی فرزندی نداشت که این چراغ را در خانه ایشان نگه دارد اما خداوند خیرانی را فرستاد که خانه ایشان را دارالقرآن کردند و همواره اسم علامه زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به موضوع تبلیغ دین مبین اسلام گفت: در قرآن کریم به این موضوع بسیار پرداخته شده است و بلاغ باید مبین باشد و در قلب ها اثر کند و فضای جامعه را روشن کند.

 

 

این مرجع تقلید ابراز داشت: کار حضرت علی(ع) بلاغ مبین بوده و نهج البلاغه نمونه آن است که از حضرت علی(ع) بیان شده است و از سوی دیگر باید بدانیم که تبلیغ دین نباید تنها در مساجد و تکایا و در ماه محرم و ماه رمضان باشد، بلکه باید از هر فرصتی استفاده کنیم.

 

*از هر فرصتی برای تبلیغ دین باید استفاده کرد

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) به ما نشان دادند که از هر فرصتی می توان استفاده تبلیغاتی کرد  افزود: پیامبر(ص) از هر فرصتی استفاده می کردند و ما نیز باید از ایشان الگو بگیریم و همواره در راستای این امر مهم بکوشیم.

 

 

وی با اشاره به زندگی حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) 110 صفات ممتاز برای پرهیزگاران در یک خطبه می گوید که یک دوره کامل برای انسان ها است که باید از آن استفاده کرده و بهره ببرند.

 

*تبلیغات دین نباید به مساجد محدود شود

این مرجع تقلید ابراز داشت: ما نباید را تبلیغات را محدود به مساجد کنیم، تبلیغات باید گسترش یابد و از هر فرصتی استفاده کنیم، الان فضای مجازی که تبدیل به وسیله فساد شده باید منقلب کنیم و از این فضا برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

 

*مباحث دینی باید در کتب درسی بیان شود

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به کتب درسی گفت: باید از این کتب استفاده کرده و در زمینه تبلیغ دین بکوشیم، چه مسائلی در کتب درسی وارد و یا کم شده است باید اینها را بررسی کنیم، از صدا و سیما و رسانه ها می توان استفاده کرد، حتی از ورزشگاه ها هم می توان استفاده کرده و در گسvترش تبلیغ دین استفاده کرد.

 

*بهره گیری از ظرفیت ورزشگاه ها برای تبلیغ دین

وی گفت: ورزش های پهلوانی در گذشته به گونه ای بوده که ورزشکار تربیت دینی می شد و ذکر علی(ع) را می گفتند و امروز نیز باید از این فرصت ورزشگاه ها استفاده کرد و از فضاهای ورزشی و از هر فرصتی استفاده کنیم.

 

*لزوم راه اندازی درس رسمی نهج البلاغه در حوزه ها

این مرجع تقلید با اشاره به نهج البلاغه گفت: این کتاب همانند حضرت علی(ع) مظلوم است، چرا در حوزه ها درس رسمی از نهج البلاغه نیست؟ باید این کتاب را از مهجوریت خارج کنیم.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۴۵۶/تبلیغات_علوم_دینی_نباید_محدود_به_مساجد_شود_باید_از_فرصت_فضای_مجازی_و_ورزشگاه_ها_برای_تبلیغ_دین_استفاده_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: