Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:40:38 GMT

مردم گتوند در رویای استخر

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۰۲۱/مردم_گتوند_در_رویای_استخر

مردم گتوند در رویای استخر

دزفول - ایرنا - نخستین استخر گتوند که پانزدهم دیماه سال گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد، به دلیل برخی مشکلات، بهره برداری از آن به رویایی برای مردم این شهرستان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی در آیین افتتاح استخر شهرستان گتوند حاضر شدند اما بعد از افتتاح، بهره برداری از این طرح مهم مورد مغفول ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به نبود استخر در گتوند، مسئولان وقت و مالکان زمین برای احداث استخر به توافق رسیدند و عملیات اجرایی آن را در سال 1389 با هدف توزیع عادلانه سرانه ورزشی و تفریحی در نقاط کم برخوردار این شهر آغاز کردند.
متاسفانه در بازه زمانی 1391 تا 1393 بدلیل تخصیص نیافتن اعتبارات کافی از سوی دستگاه مربوطه و با وجود پیشرفت بیش از 65 درصدی، عملیات اجرایی این طرح متوقف شد.
بعد از سال 1393 مالکین خواهان عمل به تعهد مسئولان شدند که در آن مقطع زمانی بدلیل پاسخگو نبودن مسئولان، مالکین به مراجع قضایی متوسل شدند و در نهایت بعد از انعقاد تفاهم نامه ای بین شهرداری گتوند، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و مالکین همجوار، عملیات احداث استخر از سرگرفته شد.
پس از آن مالکین زمین به شکایت از متولیان ساخت این استخر روی آوردند و در سال 1394 از طریق مراجع قانونی به حق واقعی و طبیعی خود رسیدند؛ سپس حکم توقف عملیات ساخت این استخر به نفع مالکین از سوی دستگاه قضایی صادر شد.
مالکین زمین بعد از این قضایا خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند و برای ادامه روند اجرای این طرح با شهرداری و شورای اسلامی شهر توافق کردند.
این استخر در زمینی به مساحت سه هزار و 500 مترمربع و زیر بنای 2 هزار و 500 مترمربع با حمایت استاندار خوزستان با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال از محل منابع مالی وزارت نفت تکمیل شد و با توافق و مهلت گرفتن از مالکین زمین در پانزدهم دیماه 1396 با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و استاندار خوزستان افتتاح شد.
بعد از افتتاح مالکان که تعداد زیادی از آنها از خیرین در حوزه های مختلف شهرستان گتوند هستند، به مسئولان مربوطه برای احقاق حقوق منعقد شده در تفاهم نامه مراجعه کردند که جوابی نگرفتند.
با توجه به موارد یادشده و پایبند نبودن اشخاص حقوقی در صورتجلسه های متعدد با مالکین همجوار مراجع قضایی حکم به پلمپ استخر افتتاح شده را بدهند.
یکی از این مالکین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ما نهایت همکاری را با مسئولان داشتیم و تعهد کردند که بعد از افتتاح استخر حق مالکین پرداخت شود، اما متاسفانه شهردار و شورای شهر کنونی به مصوبه و توافق نامه شهرداری و شورای قبلی پایبند نیستند، ضمن اینکه برخی از مسئولان شهرستان نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.
وی افزود: پس از عمل به اجرای توافقنامه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر گتوند دوباره اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان و اداره ورزش و جوانان گتوند وارد عمل شدند و با مالکین به تفاهم رسیدند ولی متاسفانه تاکنون به حق خود نرسیده اند و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز به قول خود عمل نکرده است.
امام جمعه گتوند نیز در خطبه های نماز جمعه با انتقاد شدید از تعطیلی تنها استخر این شهرستان گفت: طولانی شدن زمان بهره برداری استخر به یک طنز تلخ بین مردم تبدیل شده است و باید راه اندازی آن با جدیت از سوی مسئولان شهرستانی و استانی پیگیری شود.
حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی افزود: صاحبان زمین استخر برای راه اندازی آن همکاری کردند اما تاخیر بیشتر صلاح نیست.
گتوند با توجه به عبور رودخانه کارون از وسط این شهرستان می توانست سال های دور از استخر برخوردار شود، اما غفلت و بی توجهی مسئولان باعث شد تا مردم این شهرستان از وجود یک استخر محروم بمانند.
سالانه تعدادی از شهروندان و روستاییان شهرستان گتوند به دلیل نبود استخر برای شنا، آب درمانی و آب تنی یا به شهرهای اطراف مراجعه می کنند و یا به آب های خطرناک رودخانه کارون و کانال های آبیاری کشاورزی روی می آورند و در این رودخانه و کانال ها غرق و یا مصدوم می شوند.
یکی از بیماران گتوندی با گلایه از نبود استخر در این شهرستان گفت: برای درمان کمردرد بصورت آب درمانی باید به استخر بروم و با توجه به نبود استخر مجبور به مراجعه به شهرهای اطراف گتوند شده ام.
سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی کشاورز گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از بهره برداری نشدن استخر این شهر اظهار داشت: ورزشکاران شهرستان بویژه قشر نوجوان و جوان از وجود یک استخر محروم هستند در حالی که برخی از شهرهای استان همزمان چند استخر فعال دارند.
علی جافری افزود: در برخی از شهرها که رودخانه وجود ندارد از استخر برخوردارند ولی شهرستان گتوند با داشتن رودخانه کارون و منابع آبی فراوان تاکنون از این ظرفیت محروم بوده است.
این فعال ورزشی گفت: بدلیل راه اندازی نشدن استخر شهرستان گتوند، به ناچار برای استفاده از تمرینات آبی هر هفته به شهرهای پیرامون مراجعه می کنیم.
متاسفانه در این وضعیت آشفته برخی نه تنها کاری برای بهره برداری استخر انجام ندادند، بلکه به دنبال ایجاد اختلاف بین اداره ورزش و جوانان و مالکین زمین استخر بودند و در یک حرکت عجیب با نوشتن طوماری علیه صاحبان زمین و نصب آن در مصلای نماز جمعه گتوند، مالکیت زمین داران را نفی کردند؛ این در حالی است که حکم دستگاه قضایی به نفع مالکین صادر شده بود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند درخصوص آخرین وضعیت این استخر به خبرنگار ایرنا گفت: تمام توافقات با مالکین زمین انجام شده است و اقرارنامه و سند بعد ازآماده شدن به استان ارسال شد و منتظرهستیم تا اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اقدام کند.
بهزاد جعفرزاده همچنین با اشاره به مراجعه مالکین به اداره ورزش و جوانان افزود: در حال پیگیری این موضوع هستیم تا هرچه سریعتر مشکل مالکین زمین و بهره برداری از استخر به عنوان مطالبه ای مردمی رفع شوند.
امید است مشکلات نخستین استخر شهرستان گتوند که مطالبه به حق مردم این شهرستان است و سال ها مردم بویژه جوانان و نوجوانان برای بهره برداری از آن روزشماری کردند از سوی مسئولان شهرستانی و استانی بویژه اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان پیگیری و راه اندازی شود.
استخر گتوند که به نام شهدای تاج بخش از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم این شهرستان نامگذاری شده دارای تجهیزات استاندارد بوده و علاوه برفضای مناسب برای ورزش بزرگسالان و کودکان، مجهز به جکوزی و سونای خشک است.
شهرستان گتوند از قطب های ورزش خوزستان در شمال این استان واقع شده ودارای 2بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله، جنت مکان و نیز 45 روستا می باشد.
7467/3022

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۰۲۱/مردم_گتوند_در_رویای_استخر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: