Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@20:02:06 GMT

بغضی که در مراسم تنفیذ گلوی روحانی را فشرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۴۷۶۴۶/بغضی_که_در_مراسم_تنفیذ_گلوی_روحانی_را_فشرد

مراسم دوازدهمین تنفیذ ریاست جمهوری یکی از روزهای مهم و تعیین کننده ای در نظام جمهوری اسلامی است که در امروز، دوازدهم مرداد با حضور مسئولان کشوری و لشکری و همچنین مقامات بلندپایه کشورهای خارجی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.


میلیون ها ایرانی که در 29 اردیبهشت با حضور خود در پای صندوق های رای گل کاشتند، امروز نظاره گر شکوفه های این حضور به یادماندنی از سیمای جمهوری اسلامی ایران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضور مسئولان لشکری و کشوری از گروه ها و طیف های سیاسی مختلف در این مراسم جالب بود.


غیر از سران سه قوه و رئیس شورای نگهبان که پشت سر رهبر معظم انقلاب حضور داشتند، سردارانی همچون محمدحسین باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیر عبدالهی فرمانده نیروگاه خاتم و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم حاضر بودند.


احمد پوردستان فرمانده جانشین فرمانده کل ارتش، امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه، محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه، بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، یحیی رحیم صفوی، حسن فیروزآبادی از دیگر میهمانانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.


از اعضای کابینه دولت یازدهم حاضر در این مراسم می توان به اسحاق جهانگیری، شهیندخت مولاوردی، زهرا احمدی پور، معصومه ابتکار، الهام امین زاده، محمد نهاوندیان، محمدباقر نوبخت و برخی دیگر همچون حسام الدین آشنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی و سورنا ستاری اشاره کرد.


جمعی از بانوان، بسیاری از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در گوشه و کنار مجلس نظاره گر مراسم امروز بودند که می توان از مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف، علی مطهری، الیاس حضرتی، مصطفی کواکبیان، علاءالدین بروجردی، حمیدرضا حاجی بابایی، حسن کامران، علیرضا محجوب و برخی نمایندگان دوره های سابق مانند حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، شهاب الدین صدر، غلامعلی حداد عادل و محمدرضا باهنر یاد کرد.


بسیاری از مردم ایران از ساعت 10 روز پنجشنبه پای تلویزیون ها و رادیوهای خود بودند تا مراسم تنفیذ دوازدهمین دوره از ریاست جمهوری را به صورت مستقیم دنبال کنند و شبکه خبر سیما نیز با پخش تنفیذهای ریاست جمهوری از ابتدای انقلاب تا یازدهمین دوره، یاد امام راحل (ره) را دوباره در دل ها زنده کرد.


شبکه شش در ساعت 10 و 27 در زیرنویسی اعلام کرد که به زودی مراسم تنفیذ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی با حضور رهبر معظم انقلاب آغاز می شود و با ورود حضرت آیت الله خامنه ای، حاضران در حسینیه امام خمینی(ره) با شعارهای «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «صل علی محمد یاور مهدی آمد» از رهبر خود استقبال کردند.


حضور حضرت آیت الله خامنه ای به همراه روسای سه قوه و آیت الله احمد جنتی رئیس شورای نگهبان اولین تصویری بود که از شبکه شش از این مراسم پخش کرد و سرود جمهوری اسلامی ایران آغازگر این برنامه بود و کریم منصوری با صدای زیبای خود تلاوت قرآن را با آیه 159 سوره آل عمران آغاز کرد که به موضوع مشورت و رحمه للعالمین بودن پیامبر اکرم(ص) اختصاص دارد.


عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اولین مقامی بود که پشت تریبون قرار گرفت و با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) به ارائه گزارشی از برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه ها پرداخت و انتخابات امسال را مهمترین حماسه سیاسی کشور برشمرد و در پایان از ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس دهم خبر داد.


در مراسم امروز مسئولان و شخصیت های فرهنگی بسیاری حاضر بودند که از میان مسئولان حجت الاسلام محمد محمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر و حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حضور داشتند.


حجت الاسلام سیدمحمود دعائی نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، مرتضی نبوی مدیرمسئول روزنامه رسالت به عنوان شخصیت های مطبوعاتی و علاوه بر حضور محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی برخی بازیگران همچون کوروش زارعی و محمود عزیزی نیز دیده می شدند.


تعدادی از جانبازان دوران دفاع مقدس که بر روی صندلی های چرخدار نشسته بودند، زینت بخش این مراسم بودند و برخی شخصیت هایی همچون حجت الاسلام سیدحسن خمینی در کنار محمود احمدی نژاد، علی اکبر ولایتی، حجت الاسلام سیدهای خامنه ای، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک، حجت الاسلام سیدعلی اکبر محتشمی پور و حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری جلوه ای دیگر به این مراسم داده بود.


حضور چهره هایی همچون محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم و حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی یادآور ایام گرم و پرشور انتخابات بود و همچنین محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر تهران و برخی دیگر از افرادی که برای اولین بار پا در عرصه سیاست می گذارند، از میهمانان مراسم امروز بودند.


منوچهر متکی، حجت الاسلام حیدر مصلحی، عبدالله جاسبی، حسین هاشمی استاندار تهران، محمدحسین صفارهرندی، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یا برخی مسئولان قضایی همچون حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، عباس جعفری دولت آبادی از دیگر حاضران این مراسم بودند.


در ادامه این مراسم آیت الله محمد محمدی گلپایگانی متن حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب را قرائت کرد و هنگامی که اعلام کرد «اینجانب به پیروی از گزینش ملّت ایران، رأی آنان را تنفیذ و دانشمند محترم جناب حجة‌ الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم» حاضران صلوات فرستادند.


رهبر معظم انقلاب در این تنفیذ برای موفقیت آقای روحانی دعا کرده و توصیه نمودند که این منصب خطیر را وسیله ای برای کسب الهی و ذخیره ای برای هنگامه لقاء پروردگار قرار دهند.


زمانی که قرائت حکم تنفیذ پایان یافت و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آماده دریافت این حکم شد، حاضران برخاسته و رئیس جمهوری دولت دوازدهم حکم تنفیذ را از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد و پس از روبوسی، بوسه ای نیز بر شانه معظم له زد و سپس چند جمله ای میان آنان رد و بدل شد.


روحانی پس از دریافت حکم پشت تریبون قرار گرفت و سخنان خود را با سلام بر امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) آغاز کرد و از سلطان خراسان به عنوان فخر شیعه و سنی، کرد و لر، عرب و بلوچ و ترکمن یاد کرد و گفت: افتخار خادمی او را داریم که ضامن استقلال کشورمان بوده و هست.


رئیس جمهوری دولت دوازدهم از تولید و اشتغال به عنوان مهمترین هدف دولت خود یاد کرد و برجام را نشان حسن نیت جمهوری اسلامی ایران دانست و از آغاز فصل همدلی و همکاری سخن گفت و افزود که وقت آن است که همه باهم در سایه گفت وگو، اجماع و انتخاب بهترین راهکارها و با استفاده از توان و ابتکار همه نیروهای خلاق کارآمدی نظام را ارتقاء بخشیده و رضایت مردم را به ارمغان آوریم.


روحانی گفت که دستانش را به سوی همه کسانی دراز می کند که به عظمت ایران می اندیشند و از آنها برای ساختن آینده ای درخشان در مسیر پیشرفت کشور کمک خواست.


رئیس جمهوری در پایان سخنانش آیه «رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق» (آیه 80 سوره اسراء) را تلاوت کرد و چند دعا بر زبان آورد که در این میان بغضی راه گلویش را گرفت و در ادامه برای ظهور حضرت حجت دعا کرد که «اللهم ارنا الطلعه الرشیده».


روحانی گفت: خدایا این ملت که بهترین های خود را در راه تو هدیه کرده و آماده هدیه کردن است شایسته بهترین هاست. از تو می خواهم که بهترین نعمت های خود را بر این مردم سربلند ارزانی دار. خدایا اینک که این ملت بزرگ بار دیگر این بنده کوچک برای خدمت به خود برگزیده است پرتو عنایت و هدایت را بر من بتابان و من را شایسته خدمت به آرمان های بلند این ملت قرار ده.


رئیس جمهوری از خدا خواست تا او را در تحمل سختی ها و نامهربانی ها صبور و در مقابله ظلم و جور، جسور و در بازشناسی کژی ها و ناراستی ها بینا و در فرو ریختن دیوار دروغ و حسد توانا، در کنار زدن پرده ریا و تزویر توانمند، در شنیدن صدای مردم شنوا، در پاسخ به خواست جوانان مصمم و در پای فشاری مصالح ملت پابرجا باشد.


رییس دولت دوازدهم افزود: ای آشکار کننده زیبایی ها و پوشاننده زشتی ها از تو عزت می خواهم نه خودخواهی، از تو کرامت می خواهم نه خودپسندی، از تو شرافت می خواهم نه خودرایی. ای دانای همه نهان ها و شنونده همه شکوه ها از تو می خواهم کینه توزی ها را به مهربانی، حسادت ها را به همکاری و بدبینی ها را به همدلی بدل فرمایید.


سخنان روحانی به پایان رسید و دوباره دوربین تلویزیون به روی برخی از شخصیت های این مراسم چرخید، از جمله وزرای دولت یازدهم مانند محمدجواد ظریف، سیدرضا صالحی امیری، علی طیب نیا، محمود واعظی، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، حمید چیت چیان یا علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و عباس عراقچی.


علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و همچنین سعید جلیلی، مهدی چمران، عباس جدیدی و برخی از شخصیت های کمترشناخته شده همچون
حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در گوشه و کنار این محفل حضور داشتند و برخی افراد همچون عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما در میان میهمانان به چشم می خوردند.


رهبر معظم انقلاب پس از سخنان رئیس جمهوری با صلواتی بر ثامن الحجج(ع) از این جلسه به عنوان یک جلسه بسیار مهم یاد کرد و با بیان حدیث سلسله الذهب «کلمه لااله الا الله حصنی» فرمود که ما نیز کلمه توحید و حقیقت توحید را در زندگی خود و پایه های حکومت استقرار ببخشیم.


حضرت آیت الله خامنه ای که همواره سخنان خود را بر اساس یادداشت هایشان مطرح می کنند در این جلسه نیز از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یادی کرد و خواستار تکیه بر هویت انقلابی و کار جهادی شدند و در پایان نیز با بیان سه نکته مهم برای دولتمردان، روایتی از امیرمومنان(ع) را یادآور شدند و از مسئولان خواستند تا مسئولیت را امانت بدانند.


مراسم تنفیذ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری درحالی به پایان رسید که حاضران با شعار «ابوالفضل علمدار خامنه ای نگه دار» رهبر خود را بدرقه کردند.


امروز در مراسم تنفیذ حدیثی زیبا از امیر سخن در بالای سر رهبر معظم انقلاب خودنمایی می کرد که درشت و هنرمندانه به خط نستعلیق نوشته شده و زینت بخش مجلس بود و شاید تمام این مراسم و از جمله سخنان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بر محور همین روایت حضرت علی(ع) می چرخید که «ان حوائج الناس الیکم نعمه من الله علیکم فاغتنموها» یعنی نیازهای مردم به شما، نعمتی از سوی خدا بر شماست، پس آنها را غنیمت شمارید و اینک دوره ای دیگر به مدت چهار سال برای خدمت به مردم با تنفیذ رهبر معظم انقلاب برای دولت جدید و تمام دولتمردان و خدمتگزاران نظام آغاز شد.

ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۶۴۶/بغضی_که_در_مراسم_تنفیذ_گلوی_روحانی_را_فشرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: