Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@03:53:59 GMT

آب آشامیدنی روستای فرسمانه آلوده است/عدم بهره‌مندی ۱۱ روستای تفرش از آب سالم و بهداشتی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۴۷۶۵۲/آب_آشامیدنی_روستای_فرسمانه_آلوده_است_عدم_بهره_مندی_۱۱_روستای_تفرش_از_آب_سالم_و_بهداشتی

آب آشامیدنی روستای فرسمانه آلوده است/عدم بهره‌مندی ۱۱ روستای تفرش از آب سالم و بهداشتی

مدیر آبفار تفرش گفت: آبی که در حال حاضر به وسیله شبکه لوله کشی قدیمی روستای فرسمانه مورد مصرف اهالی قرار می گیرد گندزدایی و میکروب‌زدایی نمی‌شود و غیربهداشتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، بی‌شک تامین آب شرب و بهداشتی یک از نیازهای اساسی هر جامعه‌ای است که این نیاز در روستاها با توجه به دوری از مراکز بهداشتی و درمانی، چشم‌گیرتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان تفرش دارای ۷۲ روستا است که ۶۴ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند که تاکنون آب شرب سالم و بهداشتی برای ۶۱ روستای تفرش با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار تامین شده است اما از ۶۴ روستا، همچنان ۳ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند نیستند.

فرسمانه، کشه و دارستان از روستاهای شهرستان تفرش با جمعیتی معادل ۲۹۲ نفر (براساس سرشماری سال ۹۵) هستند که هنوز از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌ای ندارند.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که نبود آب شرب و بهداشتی در کنار سایر مشکلات از جمله دلایل مهاجرت روستائیان به شهر است.

عدم بهره‌مندی ۱۱ روستای تفرش از آب سالم و بهداشتی

مهدی سلیمانی، مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تفرش در گفتگو با ندای تفرش، گفت: روستای فرسمانه، کشه و دارستان از جمله روستاهایی هستند که شوراها و مردم آنجا تمایل به تحت پوشش قرار گرفتن آب و فاضلاب روستایی نداشته اند؛ امسال براساس درخواست برخی از روستاها اقدامات لازم در حال انجام است.

سلیمانی اظهار کرد: روستای فرسمانه از جمله روستاهای تفرش است که تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی نیست و با پیگیری‌های انجام شده، امسال درخواست‌هایی از سوی اهالی مبنی بر تحت پوشش آب و فاضلاب قرار گرفتن این روستا ارسال شده ولی اعتباری برای این منظور پیش‌بینی نشده است؛ انجام طرح‌های لازم برای این روستا در سال ۹۷ در اولویت قرار می‌گیرد.

وی افزود: مطالعات لازم در روستای فرسمانه انجام و نقشه‌های لازم برای این روستا تهیه شده است و به محض تامین اعتبار در سال آینده، اقدامات لازم انجام می‌شود.

آب لوله‌کشی روستای فرسمانه گندزدایی و میکروب‌زدایی نمی‌شود

مدیر آبفار تفرش آب و فاضلاب روستایی تفرش بیان کرد: در حال حاضر شبکه لوله کشی آب روستای فرسمانه قدیمی و فرسوده است؛ برای آب چشمه که وارد لوله های آب می‌شود، اقدامات گندزدایی و میکروب‌زدایی انجام نمی‌شود و آب به صورت غیراصولی و غیربهداشتی توسط ساکنان این روستا استفاده می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: تاکنون حتی پیشنهاداتی مبنی بر ارائه آب ژاول به دهیاری فرسمانه شده تا با ایجاد مخزن از سوی دهیار و شورای اسلامی روستا و گرفتن آب ژاول از اداره آب و فاضلاب روستایی تفرش و با انجام بازدید کارشناسان، رفاه حال ساکنان روستای فرسمانه بیشتر فراهم شود که این امر هنوز عملی نشده است.

آب مورد استفاده برخی از روستاهای تفرش آلوده است

وی بیان کرد: در حال حاضر هزینه‌ای برای گندزدایی و میکروب‌زدایی آب روستاهایی که تحت پوشش شبکه آبرسان روستایی نیستند، از سوی دهیاری‌ها و شوراها پرداخت نمی‌شود و متاسفانه آب آشامیدنی مردم دارای آلودگی است. این آمادگی وجود دارد که با توجه به کمبود آب بهداشتی در ۳ روستا، با تانکر آب سالم و بهداشتی به روستاها انتقال داده شود.

مدیر آبفار تفرش خاطر نشان کرد: با افتتاح طرح ملی آبرسانی هفتیان تمام روستاهای زیر ۲۰ خانوار تفرش از آب شرب و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۶۵۲/آب_آشامیدنی_روستای_فرسمانه_آلوده_است_عدم_بهره_مندی_۱۱_روستای_تفرش_از_آب_سالم_و_بهداشتی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: