Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@07:30:03 GMT

مسابقات دانش آموزی بسترساز مسابقات بین المللی بزرگسالان است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۴۷۷۲۱/مسابقات_دانش_آموزی_بسترساز_مسابقات_بین_المللی_بزرگسالان_است

محمد بنیادی، قاری و مدرس قرآن در حاشیه برپایی پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: در ابتدا تبریک می گویم که مسابقات بین المللی دانش آموزی پس از وقفه ای کوتاه مجدداً در مقر این مسابقات یعنی در ذیل مسابقات بین المللی اوقاف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برپایی خوب این مسابقات، اظهار کرد: به ویژه اینکه جوانان در بین بزرگسالان و نابینایان و دیگر اقشار، خودشان را نشان می دهند. مسابقات امروز نشان می دهد که رشد و استقبال خوبی در بین کشورها از رقابتها انجام شده است؛ به ویژه در سنوات گذشته جوان هایی به این خوش خوانی نداشته ایم به گونه ای که بسیار حرفه ای و مسلط به تلاوت قرآن پرداخته اند.
بنیادی با اشاره به اینکه قاریان و حفاظ دیگر کشورها نیز جذاب قرائت کردند، اضافه کرد: آنها با اصول و تلاوتی همراه با رعایت ردیف ها انجام دادند و معنا را مبنا قرار دادند اما استرس نوجوانی نیز باعث لرزش صدا و وجودشان شده بود که نشان می داد اندک اندک باید بسترهای رفع استرس آنها از این فضاها برطرف شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد این مسابقات می تواند در ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای ورود به عرصه قرآنی مؤثر باشد، عنوان کرد: یکی از هنرهای موجود در جامعه بشری هنر مهارت صوتی است که یکی به قرآن، یکی به تئاتر و دیگری به مداحی و ... علاقمند است اما در سطح بین المللی اگر مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی که به شدت تقلید کننده است، خوب تدبیر شود، مسابقات بین المللی دانش آموزی صدر درصد می تواند بسترساز آینده مسابقات بین المللی بزرگسالان باشد.
این قاری و مدرس قرآن بیان کرد: یعنی این نوعی جهش است اگر در مسابقات دانش آموزی که از پاکی خاصی برخوردار هستند سرمایه گذاری بیشتری کنیم در مسابقات بزرگسالان که بدون وقفه از سوی اوقاف اجرا می شود شاهد جهش بالاتری در آینده خواهیم بود و این میمون و مبارک است که رقابتهای دانش آموزی شروع شده است و طی پنج تا 10 سال آینده تلاوت های بهتری از تلاوت های امروز را شاهد خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سطح کیفیت مسابقات بزرگسالان، عنوان کرد: تا حدودی نیز این مسابقات از سطح خوبی برخوردار بود و تلاوت قاری نماینده جمهوری اسلامی نیز از حد مطلوبی برخوردار بود.
یادآور می شود، سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان، اولین دوره مسابقات بانوان، دومین دوره مسابقات قرآن روشندلان و دانش آموزان تا ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ پذیرای عموم علاقه مندان در مصلای امام خمینی(ره) است. مسابقات طلاب نیز در شهر قم برگزار می شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۷۲۱/مسابقات_دانش_آموزی_بسترساز_مسابقات_بین_المللی_بزرگسالان_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: