Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@08:20:53 GMT

توزیع ۳۰راس نربز نژاد آلپاین بین دامداران شهرستان میبد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۵۶۹/توزیع_۳۰راس_نربز_نژاد_آلپاین_بین_دامداران_شهرستان_میبد

توزیع ۳۰راس نربز نژاد آلپاین بین دامداران شهرستان میبد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازیزد؛صدرپورکوثری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد از وارد کردن 30راس نربز آلپاین و توزیع آن بین دامداران شهرستان میبد خبر داد.

صدرپور کوثری گفت: جهاد کشاورزی با هدف اصلاح نژاد دام های سبک شهرستان اقدام به واردات 30راس نربز از نژاد آلپاین کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت هریک راس بزآلپاین 2میلیون تومان است افزود: این دام ها به صورت یارانه ایی و هرکدام به قیمت یک میلیون تومان به متقاضیان واجدالشرایط تحویل داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورکوثری افزود: در ادامه اصلاح نژاد دام سبک شهرستان نژادهای گوسفندی گوشتی و شیری برتر دنیا را انتخاب و بعد از اینکه با شرایط شهرستان سازگاری پیدا کردند در شهرستان تکثیرمی کنیم.

معاون جهاد کشاورزی میبد نیز با اشاره به ویژگی های بز آلپاین گفت: میانگین تولید شیر در این نژاد بین 800تا هزار و 200کیلوگرم با 3ونیم درصد چربی است و 3وهفت دهم درصد پروئین است.

دهقانپور افزود: از خصوصیات بارز این نژاد توانایی بالای تولید شیر، سازگاری با آب و هوای منطقه، خوش بنیه بودن و کوچ رو بودن آن است.

وی هدف از واردکردن این را نژاد آمیخته گری و هیبرت سازی نژاد با بزهای منطقه و توسعه واحدهای صنعتی دامداری به منظور افزایش تولید شیر و حفظ ذخائر زنتیکی منطقه اعلام کرد.

انتهای پیام/ ی

بز نژاد آلپاینبین دامداران شهرستان میبد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۵۶۹/توزیع_۳۰راس_نربز_نژاد_آلپاین_بین_دامداران_شهرستان_میبد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: