Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@01:23:32 GMT

ربیع الاول، نوبهار میلاد محمد(ص) + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۵۰۳۴۵/ربیع_الاول_نوبهار_میلاد_محمد_ص_فیلم

ربیع الاول، نوبهار میلاد محمد(ص) + فیلم

‍‍‍‍‍‍

ماه ربیع الاول آغاز شد ؛ ماهی که در آن حوادث تاریخی مهمی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان ، از جمله حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت، هجرت حضرت محمد (ص) از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ازدواج حضرت محمد با حضرت خدیجه ، آغاز امامت امام مهدی (عج) و هلاکت یزید بن معاویه .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مناسبت های ماه ربیع ‎الاول:

  شب اول ربیع الاول:این شب به نام «لیله المبیت» مزین است، شبی که امیرمؤمنان حضرت علی(ع) برای اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر پیامبر خوابید

روز هشتم ربیع الاول: شهادت امام حسن عسکری(ع) طبق روایتی واقع شده است و از همان روز، امامت حضرت صاحب الزمان، حجه بن الحسن (عج) آغاز گردید.

روز دهم ربیع الاول: روز ازدواج رسول خدا (ص) با حضرت خدیجه کبری(ع) است به همین مناسبت روزه این روز به عنوان شکرگزاری مستحب شمرده شده است.

 روز دوازدهم ربیع الاول: این روز مطابق نظر مرحوم شیخ کلینی و مسعودی و همچنین مشهور میان اهل سنت، روز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است. همچنین در این روز، رسول خدا (ص) بعد از 12 روز که مسیر راه میان مکه و مدینه را پیمودند وارد مدینه شدند و نیز روز انقراض دولت بنی مروان در سال 132 هجری قمری است.

 روز چهاردهم ربیع الاول: یزید بن معاویه به هلاکت رسید.

شب هفدهم ربیع الاول: طبق روایات مشهور شیعه، شب ولادت حضرت خاتم الانبیاء رسول معظم اسلام (ص) است و شب بسیار مبارکی است. همچنین یکسال قبل از هجرت رسول خدا (ص)، در چنین شبی معراج آن حضرت صورت گرفت.

 اعمال ماه ربیع الاول:

دعای هنگاه رویت هلال، خواندن سوره حمد، نماز اول ماه و روزه گرفتن، اعمال مشترک اول هر ماه قمری هستند .

 روز اول ربیع الاول، علما گفته اند مستحب است، به شکرانه هجرت موفقیت آمیز رسول خدا (ص) این روز را روزه بگیرند و صدقه و انفاق و احسان کنند.

 روز دوازدهم ربیع الاول، در این روز خواندن دو رکعت نماز مستحب است که در رکعت اول بعد از خواندن سوره حمد، سه مرتبه سوره کافرون و در رکعت دوم بعد از حمد، سه مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود.

روز هفدهم ربیع الاول ، در این روز غسل؛ روزه؛ دادن صدقه، زیارت رسول خدا (ص) از دور و نزدیک; زیارت امیر مؤمنان، تکریم، تعظیم و بزرگداشت بسیار بجاست.

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۰۳۴۵/ربیع_الاول_نوبهار_میلاد_محمد_ص_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: